حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد:
یک کارشناس دینی گفت: دهه ولایت که نشان از ایثار و زحمات امیرالمومنین علی(ع) در اسلام دارد، باید مانند دهه کرامت جهانی شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد، در ویژه برنامه های دهه ولایت حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، به بررسی جایگاه مناقب و فضائل امام علی(ع) پرداخت.

وی اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) در زمان حیات خویش زحمات فروانی برای اسلام کشیدند و اگر ایشان در راستای ترویج معارف ناب محمدی و قرآن پیش قدم نمی شدند و دربرابر انحرافات در اسلام مبارزه نمی کردند، اکنون از اسلام، چیزی باقی نمی ماند.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه محبان اهل بیت(ع) در آتش جهنم نمی سوزند، افزود: در روایات آمده است که اگر همه مردم بر محبت حضرت علی(ع) جمع می شدند و خالصانه محبِ اهل بیت(ع) قرار می گرفتند، خدای متعال آتش جهنم را خلق نمی کرد، زیرا که محبان واقعی اهل بیت(ع) آتش جهنم را نخواهند دید.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه همه مسلمانان باید تلاش کنند تا حضرت علی(ع) را به جهان بشناسانند و ایشان را از مظلومیت تاریخ جدا کنند، گفت: مسلمانان جهان باید متحد شوند تا دهه ولایت نیز مثل دهه کرامت بین المللی و جهانی شود، در بسیاری از کشورها چون هند ده ها هزار نفر ولادت امام هشتم(ع) را جشن می گیرند، باید گرامی داشت و جشن های دهه ولایت و ایام غدیر را نیز توسعه دهیم.

وی با اشاره به مناسبت های مهم و تاریخی ماه ذی الحجه اظهارکرد: به اعتقاد علمای شیعه، «امیرالمومنین» عنوانی است که خدای تعالی در ماه ذی الحجه به علی بن ابی طالب(ع) داده و هیچ کس دیگر، چه قبل و چه بعد از او، برازنده این لقب نیست. در حدیثی آمده است که پیامبر به اصحاب خود فرمود: «هنگام سلام به علی(ع)، او را امیرالمومنین خطاب کنید.» و در حدیث دیگری آمده است که: « خدا علی(ع) را امیرالمومنین نامیده است».

این کارشناس دینی افزود: روز بیست وچهارم ذی الحجه سال دهم هجری، ماجرای مباهله پیامبر(ص) با مسیحیان نجران اتفاق افتاد. پیامبر(ص) طی نامه ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند، نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر(ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.

وی ادامه داد: وقتی هیئت نمایندگان نجران، وارستگی پیامبر(ص) را مشاهده کردند، از مباهله خودداری کردند. ایشان خواستند تا پیامبر(ص) اجازه دهد تحت حکومت اسلامی در آیین خود باقی بمانند.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه مرگ در حالت احرام بهترین مرگ‌هاست، ابراز داشت: قربانیان حادثه منا و جرثقیل مسجد الحرام در بهترین زمان و در راه مناسک حج به ملاقات خداوند شتافتند، آن ها به سعادت و کمال رسیدند و داغ را بر دل بازماندگان و همه ملت ایران و سایر ملت های اسلامی نهادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار