سرپرست فرمانداری :
سرپرست فرمانداری تفت گفت: مجموعه کانون ملی فرهنگی تربیتی ولایت این شهرستان در چارچوب تشکیلات خود نه تنها با کمبود نیروی انسانی مواجه است بلکه از سوی دیگر باید در راستای مطالبه عمومی مردم اعتبار کافی به این مجموعه اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 24 February 2022

به گزارش ایرنا،محمد دهشیری روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: باید نگاه کلان به این کانون ملی صورت گیرد و با رایزنی با مسئولان استان یزد و کشور تخصیص سرانه دانش‌آموزی به این مجموعه پیگیری و با همکاری دستگاه‌های مختلف بخشی از مشکل این مجموعه رفع شود.

وی ادامه داد: حضور بخش خصوصی با رویکرد فرهنگی که با اهداف این مجموعه نیز تداخل کاری نداشته باشد می‌تواند نجات‌دهنده این مجموعه باشد و باید در کارگروهی زیرمجموعه شورا با حضور مسئولان استان این موضوع بررسی شود.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان تفت در ادامه اضافه کرد: کانون‌های مشابه ای در سراسر کشور در حال فعالیت است ،می‌توان با ارتباط‌ با مدیران این مجموعه‌ها از تجارب آن‌ها در راستای رونق کار این مجموعه فرهنگی، تربیتی استفاده کرد.

دهشیری چالش جدی آموزش‌ و پرورش شهرستان را نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: باید از هم‌اکنون در این زمینه رایزنی های لازم صورت گیرد تا در آینده این موضوع گریبان گیر آموزش‌ و پرورش نشود.

وی به موضوع تغییر سهمیه منطقه آزمون سراسری دانش آموزان تفت اشاره کرد و یادآور شد: با پیگیری موضوع و برگزاری نشست هایی با مسئولان وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان سنجش کشور این موضوع رفع شود.

مدیر آموزش و پرورش تفت هم در این نشست از سرپرست فرمانداری شهرستان خواستار پیگیری مطالبه به حق مردم تفت و تغییر سهمیه آزمون ورود به مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها شد.

محمد صادق مهدیان درباره فضای حاضر کانون ملی فرهنگی تربیتی ولایت تفت افزود: بخش زیادی از زیرساخت های این مجموعه خصوصا تاسیسات آب و برق دچار مشکل است؛ در حالی که از ردیف اعتبار استان و ملی در این بخش بی بهره هستیم.

کانون یادشده به فعالیت های علمی و فرهنگی دانش آموزان تفت اختصاص دارد و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.



منبع: ايرنا
برچسب ها: کانون ، تفت ، بودجه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار