معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد با بیان اینکه این اداره کل اکنون با کمبود ۱۱۰ مربی پرورشی متخصص در سطح مدارس استان روبرو است گفت: این کمبود با تامین نیرو از سایر بخش‌ها رفع شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 26 February 2022

به گزارش ایرنا حسینعلی ملانوری روز شنبه به مناسبت هفته امور تربیتی (هشتم تا ۱۴ اسفندماه) در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ۸۹۴ معاون و مربی پرورشی در سطح مدارس استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۳۹ نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی تعداد نیروهای مشاور در مدارس استان را ۱۳۸ زن و ۷۶ مرد بیان و اظهار کرد: این اداره کل همچنین با کمبود مشاور در مدارس روبروست که موقتا از سایر نیروهای آموزش دیده آموزش و پرورش این کمبود نیز رفع شده است.

ملانوری خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته جذب نیروی مربی پروررشی از طریق دانشگاه فرهنگیان ۵۰ درصد افزایش یافته است که امیدواریم این خلاء کمبود نیرو در سالهای آتی مرتفع شود.

وی گفت: در دوران شیوع کرونا به هیچ عنوان فعالیت های پرورشی در سطح مدارس تعطیل نشد بلکه معاونان و مربیان پرورشی با تولید محتوا و برنامه ریزی در بستر مجازی فعال بوده و هستند و با دانش اموزان در ارتباط هستند.

برگزاری ۲۳ عنوان برنامه در هفته امور تربیتی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد در ادامه به برنامه های هفته امور تربیتی اشاره کرد و گفت: در این هفته ۲۳ عنوان برنامه در سطح استان برنامه ریزی شده است که در سطح مناطق و شهرستان های استان برگزار می شود.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی ، رونمایی از کتاب حوزه تربیتی ، دیدار با مربیان و معاونان پرورشی ، راه اندازی پویش کتابخوانی و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز با عنوان لاله های روشن را از جمله این برنامه های هفته یاد شده بیان کرد.

ملانوری ادامه داد: پویش نهج البلاغه ، برگزاری کارگاه توانمندسازی ویژه اولیاء و مربیان ، برگزاری مسابقات مختلف ، عیادت از مربیان پرورشی بیمار و پخش یکهزار جلد کتاب در حوزه پرورشی از دیگر برنامه های هفته یاد شده است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در این سند ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی وسیاسی، زیستی و بدنی و شناختی وهنری از ساحت های شش گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

ملانوری اظهار کرد: در پنج ساحت آن به صورت واضح به حوزه تربیتی اشاره شده است بدین ترتیب باید نوع نگاه خانواده ها از مجموعه آموزش و پرورش تغییر کند و انتظار آنها نباید فقط در حوزه آموزش باشد .

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰ دارالقراان ، ۲۵ کانون فرهنگی و تربیتی و ۱۰ اردوگاه در سطح استان فعال است.

۲۷۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ باب مدرسه در استان یزد تحصیل می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار