رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک زنانه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک زنانه گفت: کارگاه‌های تولیدی پوشاک زنانه امسال بیش از سال‌های گذشته با کاهش خرید و سفارشات مواجه شده و از رونق افتادند.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 05 March 2022

مرضیه علی محمد زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ۱۵ بهمن به بعد تولیدی‌ها به صورت نیمه فعال درآمدند و متاسفانه وضعیت فروش نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه فروش و فعالیت در سال‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا نسبت به امسال مناسب‌تر بود، افزود: در سال جاری فروشگاه‌ها خیلی متقاضی خرید از تولیدکنندگان نبودند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک زنانه ادامه داد: متاسفانه سفارشی از سوی ادارات دولتی به کارگاه‌های ما وجود ندارد، سفارشات از سوی ادارات دولتی به رونق کارگاه‌های تولیدی کمک زیادی خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ کارگاه تولیدی و ۷۰۰ خیاطی در سطح شهر کرمانشاه خاطر نشان کرد: بسیاری از کارگاه‌ها نیرو‌های خود را تعدیل کردند و از ابتدای بهمن ماه نیروهایشان را به خانه فرستادند و این موضوع منجر به بیکاری دو ماهه کارگران می‌شود.

وی در خصوص فعالیت خیاطی‌ها یادآور شد: فعالیت خیاطی‌های شخصی دوز به مناطق آن‌ها بستگی دارد برخی مناطق که از تمکن مالی برخوردارند کار و کسب درآمد به اندازه گذران زندگی وجود دارد، اما در مناطقی که از نظر مالی در سطح ضعیف تری هستند حتی پرداخت اجاره بها نیز برایشان دشوار است.

وی با اشاره به حضور در جلسات مختلف استانداری، اصناف، صمت و جلسه با نمایندگان مجلس و اعلام دغدغه‌های تولیدکنندگان پوشاک زنانه، گفت: شهریور امسال نرخنامه را تغییر داده و با انجمن حمایت از مصرف کنندگان نرخ جدید را تنظیم کرده و مصوب شد، هر سال با توجه به نوسانات بازار ناچاریم نرخ‌ها را چند درصد افزایش دهیم، قیمت ابزار کار، اجاره بها، برق، گاز و خرج کار نیز افزایشی بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار