رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اولین همایش شکرگزاری تولید بی‌سابقه گندم در استان اردبیل فردا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 29 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عدیل سروی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش در اردبیل اظهار کرد: به لطف الهی امسال برای اولین بار میزان خرید تضمینی گندم در استان اردبیل از مرز نیم میلیون تن گذشت که در تاریخ کشت گندم استان اردبیل بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: با قصد قرب الهی‌، خداوند متعال را شاکریم که در فصل کم‌آبی و خشکسالی امسال شاهد تولید گندم در بالاترین سطح هستیم که بدان جهت از رتبه 11 کشوری به رتبه چهار کشوری صعود کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال به لحاظ بارندگی مناسب میزان برداشت گندم از مزارع دیم حتی از تولید گندم از مزارع آبی دیگر استان‌ها بیشتر بود که در اوایل خردادماه مهندس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت این مطلب را در بازدید از مزارع گندم استان اشاره کرد که امروز با حضور ایشان در هشتم مهرماه شاهد برگزاری اولین همایش شکر‌گزاری از تولید بی‌سابقه گندم در استان و همچنین برنامه‌ریزی برای کشت پاییزه هستیم که این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نیز استاندار و جمعی از مسئولان استانی و تولید‌کنندگان برتر در تالار فدک برگزار می‌شود.

سروی افزود: حتی در این مراسم از کشاورز فداکار که در زمان آتش‌سوزی که در تعدادی از مزارع بیله‌سوار اتفاق افتاد، بنا به پیشنهاد استاندار از ایشان نیز به عنوان مرد فداکار و کشاورز زحمتکش قدردانی می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مراسم را در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» افزایش سطوح همدلی و اتحاد دولت و تولید‌کنندگان بیان کرد و ادامه داد: امیدواریم این‌گونه همایش‌ها زمینه توسعه، رشد و بالندگی بخش کشاورزی را علاوه بر گندم در دیگر محصولات به خصوص دانه‌های روغنی با رعایت الگوی کشت و با محوریت اصلاح الگوی مصرف آب فراهم آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار