در خراسان رضوی؛
رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پنج شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 12 March 2022

محمد پهلوان گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بردسکن، قوچان، کلات، کوهسرخ و نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان بینالود تنها شهرستان آبی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

وی افزود: شهر‌های تایباد، تربت حیدریه، خلیل آباد، خوشاب، کاشمر و مشهد نیز در وضعیت نارنجی و سایر شهر‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۵۵۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که ۴۴۴ نفر از این تعداد بیماران دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

بیشتر بخوانید

شهر‌های قرمز کرونایی خراسان رضوی به هفت شهر کاهش یافت
به گفته پهلوان روزانه حدود ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری می‌شوند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد حدود ۱۲۰ نفر است.

او گفت: ۱۶۴ بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی تحت درمان هستند که از این تعداد، ۱۳۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بستری تحت مراقبت هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری، مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات، اومیکرون می‌تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجاد کند.

پهلوان گفت: در روز گذشته حدود ۶۶۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند، عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار