سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام؛
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام ضمن تاکید بر اهمیت و نقش رسانه‌ها در پیشگیری از جرایم، گفت: بهره‌گیری از توان و ظرفیت وسایل ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی هدفمند و آگاهانه می‌تواند زمینه ای برای کاهش وقوع جرم باشد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 12 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  مالک روشنی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: انجام کارهای پیشگیرانه تاثیرات مثبت بلندمدتی دارد که در آینده به خوبی مشخص می‌شود، هرچه تمایل مردم به رعایت قانون بیشتر باشد وقوع جرم در جامعه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در پرورش یا انحراف افکار عمومی نسبت به موضوعات مختلف نقش بسزایی دارند، افزود: بر اساس ماده سه قانون پیشگیری از وقوع جرم همه قوای سه گانه درگیر پیگیری از وقوع جرم هستند و در واقع این مهم یک کار فرهنگی است و باید تقویت شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به عنوان زبان گویا و ناظر در هر جامعه‌ای به شمار می‌روند و باید مشکلات مردم را منعکس کنند، یادآور شد: رسانه به عنوان زبان گویای مردم، مشکلات را شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی ارجاع خواهند داد، اگر سازمان مربوطه برای رفع آن ورود نکند بدون شک تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

روشنی تصریح کرد: از رسانه‌های استان انتظار می‌رود با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را همراهی کرده تا زمینه کاهش پرونده‌ها به دادگاه‌های استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: اگر برای فردی پرونده تشکیل شود تمامی اطرافیان آن شخص درگیر مشکل می‌شوند، اما اگر تبعات جرم اطلاع‌رسانی شود بدون شک از وقوع جرم در جامعه پیشگیری می‌شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام ادامه داد: ۳٠ درصد از پرونده‌های کیفری محاکم قضایی ایلام مربوط به جرائم خشن و شامل (خشونت کلامی، رفتاری و نوشتاری) است.

روشنی تاکید کرد: افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفته است که می‌تواند در پیشگیری از جرائم مختلف بویژه جرائم مربوط به خشونت‌های کلامی و نوشتاری تاثیرگذار باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار