دیدار شهردار مشهد با مقامات حاضر در مجمع شهرداران آسیایی مطرح شد؛
ششمین دوره مجمع شهرداران آسیایی در تاجیکستان با محورهای گردشگری، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، محیط زیست شهری از ۱۷ تا ۱۹ اسفند به دعوت دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی و شهردار دوشنبه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 12 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، ششمین دوره مجمع شهرداران آسیایی در تاجیکستان با محورهای گردشگری، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، محیط زیست شهری از ۱۷ تا ۱۹ اسفند به دعوت دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی و شهردار دوشنبه برگزار شد و شهرداران و مقامات مختلفی از شهرهای ایران، تاجیکستان، قطر، ترکیه، ازبکستان و سایر کشورهای عضو مجمع حضور داشتند.
گفتنی است در روز نخست، "رستم امام‌علی" شهردار دوشنبه و ریاست پارلمان تاجیکستان در دیداری با شهردار مشهد ضمن خوشامدگویی اظهار امیدواری که این نشست سرآغاز همکاری های بیشتر باشد.
شایان ذکر است "سید عبدالله ارجائی" شهردار مشهد، "سید ابراهیم علیزاده" عضو شورای اسلامی شهر مشهد و "سید ناصر نعمتی" رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در این اجلاس حضور داشتند و در این سفر هیات ایرانی با ۳ وزیر کشور، گردشگری و فرهنگ جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار و گفت‌وگو درباره ظرفیت‌های همکاری با شهرداران دوشنبه (پایتخت تاجیکستان)، تاشکند (پایتخت ازبکستان) و سایر شهرهای حاضر در اجلاس، اعضای آکادمی ملی علوم تاجیکستان، رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و ایرانیان مقیم تاجیکستان از دیگر برنامه‌های این هیات در حاشیه ششمین مجمع شهرداران آسیایی بود.
گفتنی است پیش از این درباره همکاری مشهد و دوشنبه در زمینه شهرهوشمند مذاکرات دوطرفه‌ای انجام شده بود که در این سفر هیات کارشناسی ایرانی و تاجیکستانی پیش‌نویس یک تفاهم‌نامه در این زمینه را تهیه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار