کد خبر: ۱۰۳۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 13 March 2022

تابناک رضوی: کار اصل است. وزارت کار هم با نگاه به همین اصل است که برنامه های خود را تنظیم می کند. می خواهد که بستر را برای ارتقای کار فراهم سازد. با همین نگاه است که کارفرما را کارآفرین می بیند و کارگر را، مجاهد عرصه تولید و هر دو را کنشگران پاسخ دهنده به "مسئله مقدس" می شمارد که امروز گامی فراتر زده و در "دفاع مقدسِ" تازه، نقشی ممتاز دارند. کار اصل است و وزارتخانه با رسمیت دادن به این گزاره، همه تلاش خود را می کند تا در این مسیر، توان ها را با تعاون هم افزا کند و به ارزش افزوده بیشتر برای کشور بیانجامد.

آنچه در بحث افزایش حقوق کارگران اتفاق افتاد، تصویری روشن از این نگاه را فرادید مردم گذاشت. برنامه با محوریت کار، به سمتی رفت که هم کارگر، بیشتر به حق خود برسد و هم مهمتر از این احساس شخصیت بیشتری بکند. از آن طرف هم کارآفرین با فرداهای روشنی مواجه باشد که به همت کارگران انگیزه یافته، رقم خواهد خورد. این رویکرد را با تکریم مردم در دیگر حوزه های ماموریتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم مورد توجه خواهد بود چه اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با مخاطب بیش از 60 میلیون نفر از آحاد ملت، این روزها عنوان وزارت مردم را برای خود برگزیده و عملا تجلی کار برای مردم است.

نماد این عزم مقدس را در روزهای اخیر در نمایشگاهی از دستآوردهای شش ماهه دولت در این وزارتخانه شاهد بودیم.

کاهش زمان صدور مجوزها برای رونق کسب و کارها، صدور آنی مجوز مشاغل خانگی، تکمیل اطلس جامع اشتغالزایی،رفع مشکل ۲۹۰۰ شرکت تعاونی، تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و تولید و راه‌اندازی ٨٣ خانه بهداشت کارگری، بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اقشار کم‌ درآمد و محروم تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و برنامه ریزی برای کارآفرینی بین المللی با ایجاد فرصت‌ همکاری های اقتصادی و اجتماعی در کشورهای مختلف مانند افغانستان و مکزیک از جمله رویدادهای ارزشمند این روزها در این وزارتخانه بود.

همچنین اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمک به ایجاد اشتغال در تعاونی‌ها، زنان سرپرست خانوار به عنوان گروه اولویت‌دار زیست بوم ملی اشتغال، هدف‌گذاری پوشش سه میلیون نفر در حوزه بهداشت کارگری، تسهیل‌گری و حمایت از بانوان خانه‌دار و تحکیم بنیان خانواده از جمله فعالیتهای بشارتبخشی بود که در روزهای اخیر رونمایی شد.

جالب اینکه ثبت ۲۸۰ هزار پیشنهاد و شکایت در سامانه بازرسی وزارت مردم همزمان با ایجاد سامانه «ارزیابی مدیران توسط کارمندان» و راه اندازی سامانه سوت‌زنی برای گزارش فساد و نیل به شفافیت از اخبار خوش اقدامات دکتر عبدالملکی در چند روز گذشته بود.

ایجاد خط اعتباری دو هزار میلیاردی اشتغالزایی تعاونی‌ها و تحول در هلدینگها و صندوق های اصلی زیرمجموعه این وزارتخانه مانند بازنشستگی فولاد و دخانیات هم از دیگر اخبار خوب این روزهاست که امیدواریم گرفتار وقفه و افتادن به ورطه روزمرگی که مرگ روزها و روزنه امید مردم است نیانجامد.

به هرحال حجت الله عبدالملکی که چند سال پیش با داوری برنامه میدان به مردم معرفی شد اینک در میدان عمل به افق 1420 می اندیشد و با گذر از بحران های اولیه تجمعات کارگری و صندوقها، درپی رفع چهره شوم فقر از جامعه و کارآفرینی حداکثری و رسیدن به رفاه عمومی بیشتر است در وزارتخانه جنگ و جهاد مقدس امروز که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی " مجموعه‌ای که برای ایجاد اشتغال در کشور کار میکند، باید مثل اتاق جنگِ دوران دفاع مقدّس که شب و روز نمیشناخت، کار کند." (۱۳۸۱/۰۱/۰۹)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار