معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با شکل گیری ستاد حمایت از گروه های جهادی در استان و استقرار دبیرخانه آن در استانداری، پشتیبانی از جهادگران ساختارمند شده و بهتر می توان از توان آنان برای انجام کارهای بزرگتر و دشوارتر بهره گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 17 March 2022

به گزارش تابناک  رضوی، جواد خدایی در نشست حمایت دستگاه های اجرایی از گروه های جهادی در نوروز ۱۴۰۱ در محل استانداری افزود: ایجاد ستاد حمایت از گروه های جهادی فرصت خوبی است و دولت نیز به آنها اعتبار ویژه ای بخشیده و فرصت بی نظیری را بوجود آورده که بتوان از آن بهره مناسبی داشت.
وی اظهار داشت: گروه های جهادی افزون بر فضای خدمتی که در سطح کشور ایجاد کرده، نهضت خودسازی نیز بوجود آورده اند، گفتمان دولت حاکم ایجاب می کند که این موضوع در عمل با شدت بیشتری همراه باشد لذا نخستین انتظار ما از مدیران دستگاه های اجرایی این است که باورمندی خود را در عمل نسبت به این موضوعات بیشتر کنند.
وی بیان کرد: ممکن است برخی مساله گروه های جهادی را تزئینی یا یک امر فراغتی بدانند اما این دیدگاه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست چرا که ما نسبت به مساله کار جهادی و گروه های جهادی باورمند هستیم و نگاه تبلیغی و شعاری به آن نداریم و در عمل حمایت خود از آن را به منصه ظهور می رسانیم.
خدایی ادامه داد: به همه مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران و شرکتهای خدمات رسان ابلاغ می شود که پیگیری و همکاری لازم را برای رفع نیازهای گروه های جهادی داشته باشند، هرچند این موضوع در برخی دستگاه ها کاملا به رویه جاافتاده ای تبدیل شده اما باید ساختارمندتر شده و به جد دنبال شود.
معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از کارهای جهادی زور نیاز ندارد بلکه آبرو می خواهد، افزود: در حوزه هایی که در بطن روزمرگی قرار گرفته یا حوزه های بسیار استراتژیک و فرهنگی که دسته بندی ها و شاخه های مختلفی دارد، نیاز به کار جهادی است که در این زمینه دست نیاز خود را به سوی جهادگران دراز می کنیم.
خدایی افزود: اردوهای جهادی، مدلی از شکل گیری فرصتهای نشدنی است لذا جهادگران منتظر امکانات و حمایت ها نمی مانند بلکه خود دست به کار می شوند، اما ما خود را موظف می دانیم که انتظارات گروه های جهادی را در بخش های مختلف تامین کنیم و دستگاه های اجرایی را در این زمینه همراه سازیم.
وی بیان کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی در کنار گروه های جهادی نباید معطوف به یک بازدید کوتاه باشد، بلکه باید آنان حداقل یک روز خود را به همراهی با گروه های جهادی اختصاص دهند تا به درک بیشتر و عمیق تری از دغدغه ها و مشکلات آنان دست یابند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: رویه جدیدی را از نوروز ۱۴۰۱ در پیش می گیریم تا توان لجستیکی ادارات کل معطوف به خدمات رسانی بیشتر به زائران شود بویژه در محورهای ارتباطی و برنامه هایی که زائران در آنها حضور بیشتری دارند.
خدایی با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی افزود: قول های خوبی برای اختصاص اعتبارات ویژه به استان در این سفر داده شده است که بخش مناسبی از آن صرف امور روستایی و تسهیل کار جهادگران می شود.
رییس بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: هدف از تشکیل اردوهای جهادی، گفتمان سازی، حرکت های جهادی، کادرسازی برای انقلاب و تربیت نیروهای انقلابی در عرصه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی است.
سرهنگ پاسدار داریوش کوکبی افزود: گروه های جهادی در عرصه های مختلفی از جمله بلایای طبیعی، سلامت، تبلیغی و قرآنی، اشتغال و آموزش، رسانه، خدمت رسانی و فرهنگی فعالیت دارند.
وی بیان کرد: خراسان رضوی چهار هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در اختیار دارد که در سه طیف محله محور، جغرافیا محور و پایوران نیروهای مسلح تقسیم می شوند.
رییس بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه امام رضا(ع) گفت: در نوروز ۱۴۰۱ چهار قرارگاه جهادی در شهرستان های کوهسرخ، تایباد، خواف و مشهد مستقر می شوند که ماموریت های مختلفی در حوزه های خدمت رسانی و سلامت دارند.
سرهنگ کوکبی خاطر نشان کرد: گروه های جهادی خراسان رضوی امسال ۱۷ رزمایش برگزار کردند که طی آن هشت هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کردند.
در این نشست دست اندرکاران مختلف حوزه های جهادی خواسته های خود در حوزه های امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و حمایت دستگاه های اجرایی را خواستار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار