معاون پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: فعالیت همزمان کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی بر اثر وزش باد در روزهای اخیر، عامل اصلی آلودگی هوای مشهد و افزایش ذرات گرد و غبار است.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 06 April 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد عرفانی با بیان این مطلب اظهار کرد: افزایش شدت وزش باد در روزهای اخیر موجب تقویت کانونهای داخلی و خارجی و تحت تاثیر قرار گرفتن مشهد از گرد و غبار ناشی از فعالیت این کانونها شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تاثیر هوای مشهد از کانون خارجی هرات در افغانستان و کانون داخلی در جنوب و جنوب شرقی در شهرهای گناباد و خواف است.

معاون محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد:با توجه به فعالیت کانونهای خارجی و داخلی گرد و غبار، پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده هوای شهرستان سرخس نیز تحت تاثیر کانون صحرای "قره قوم" در ترکمنستان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه طی روزهای آتی از شدت گرد و غبار در هوای مشهد کاسته خواهد شد، افزود: اما روز جمعه با توجه به پیش بینی وزش باد شاهد اوجگیری شدت ذرات معلق گرد و غبار در هوای این شهر خواهیم بود.

عرفانی اظهار کرد: شاخص کنونی و میانگین ۲۴ ساعت هوای مشهد برای تمامی افراد ناسالم است و توصیه می‌شود بیماران قلبی، بیماران تنفسی، زنان باردار و کودکان از حضور در بیرون منزل خودداری کنند.

گفتنی است از سه روز پیش هوای کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار آلودگی قرار گرفته است و امروز شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای این شهر تا ۱۸۸ ای.کیو.آی که نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای تمامی افراد است، هم رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار