رئیس پلیس فتا استان با اشاره به شیب صعودی هک شدن حساب‌های کاربری شهروندان در فضای‌مجازی،نسبت به فعال سازی گذرواژه دومرحله ای تمام حساب های کاربری در فضای مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 16 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی" افزود :از ابتدای سال جاری تاکنون شکایت‌های واصله وتماس‌های مردمی با مرکز فوریت های سایبری استان در خصوص هک حساب کاربری به خصوص اینستاگرام،روندی افزایشی داشته و تعداد زیادی از هموطنان به واسطه رعایت نکردن نکات امنیتی در دام مجرمان سایبری گرفتارشده‌اند و دسترسی آن ها از صفحه شخصیشان به کلی قطع شده است.
وی دلیل اصلی هک شدن حساب های کاربری را سهل انگاری کاربران و استفاده از کلمات عبور بسیار ضعیف دانست و افزود:بررسی دقیق تماس ها و گزارشات مردمی حاکی از آن است که عدم توجه به هشدارهای پلیس و استفاده از رمز عبور ساده که در برخی موارد حتی افراد از شماره موبایل خودشان به عنوان رمز عبور استفاده کرده‌اند زمینه ساز دسترسی غیرمجاز شیادان سایبری را  فراهم آورده است.
سرهنگ آنقی با اشاره به این موضوع که هک اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای تقلبی و واسط به عنوان یکی دیگر از روش‌های هک می باشد یادآورشد:یکی از مواردی که به واسطه آن اکانت اینستاگرام کاربران هک می‌شود،استفاده از نرم‌افزارهای واسطه‌ای برای افزایش تعداد فالور،لایک یاک امنت است که اطلاعات ورود به حساب کاربران را گرفته و دسترسی غیرمجاز را انجام می دهد.
وی در خصوص شگرد کلاهبرداران پس از دسترسی به حساب کاربری قربانیان افزود:مجرمین پس از دسترسی به حساب کاربری افراد در اینستاگرام،اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف همچون سانحه رانندگی،بستری شدن در بیمارستان،گم کردن مدارک و کارت های بانکی و ... می کنند و با ذکرمبلغ  و شماره‌ حساب به‌ تمامی دوستان و دنبال کننده ای قربانی ، در خواست وجه می کنند.
اين مقام انتظامي از هموطنان خواست برای پیشگیری از هک اکانت اینستاگرام خود از رمزهای پیچیده شامل حروف کوچک،حروف بزرگ،اعداد و نشانه استفاده کنند و افزود: با فعال‌سازی ورود دومرحله‌ای امنیت حساب کاربری خود را تا حدممکن  بالابرده و درصورت دریافت هرگونه پیام کمک مالی از سمت دوستان و آشنایان خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام حتماً با آنها تماس گرفته و از صحت درخواست مطمئن شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار