استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: بهره‌وری مهمترین موضوع در یک واحد تولیدی و کارگران رکن رکین تولید هستند بنابراین هر چقدر رسیدگی به آن ها بیشتر و دغدغه های آن ها کمتر شود، میزان بهره وری مجموعه افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 03 May 2022

«مهران فاطمی» در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر، خود را کارگرزاده و آشنا به تمام مسائل، مشکلات و دغدغه های جامعه کارگری دانست و گفت: با توجه به اینکه در تعطیلات تابستان مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و متوسطه و حتی پیش از استخدام، در کنار پدر که استاد گچ کار بودند، کارگری کرده‌ام، از عمق وجود مسائل این قشر را درک می کنم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اعتبار کار و کارگر از منظر پروردگار متعال و پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: بوسیدن دست کارگر توسط پیامبر(ص) نشان دهنده احترام ایشان به کارگران بوده و تا زمانی که این نگاه و گفتمان الهی و قدسی در جامعه و نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی ما جاری و ساری نشود، مشکلات این قشر همچنان پا برجا خواهد بود.

استاندار لازمه حل مسائل جامعه کارگری را نهادینه سازی فرهنگ ارزش و اهمیت کارگران عنوان و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی ما رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بارها بر توجه به جامعه کارگری و حل مسائل و دغدغه های آن ها تاکید کردند لذا این مهم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فاطمی افزود: مهمترین کار تشکل های کارگری نهادینه سازی جایگاه کارگران در جامعه، تبیین اعتبار جایگاه کارگران و انجام فعالیت های فرهنگی در این حوزه است.

وی در ادامه به ارتباط روحیه نیروی کار با میزان بهره وری هر مجموعه و توجه بعضی از مجموعه های استان به این مهم اشاره و خاطرنشان کرد: بهره‌وری، مهمترین موضوع در یک واحد تولیدی و کارگران رکن رکین تولید هستند بنابراین هر چقدر رسیدگی به آن ها بیشتر و دغدغه های آن ها کمتر شود میزان بهره وری مجموعه افزایش می یابد.

استاندار عنوان کرد: مجموعه‌ای که فضای نشاط بر آن حاکم نباشد برکت از آن می رود و باید به سمتی حرکت کنیم که کارفرمایان ما بالاتر از شرح وظایف خود خدماتی را ارائه دهند و مسئولیت هایی را بپذیرد.

وی همچنین حل مسائل جامعه کارگری را یکی از دغدغه های دولت دانست و تصریح کرد: به عنوان نمونه یکی از توصیه های رئیس جمهور در جلسه مشترک با استانداران در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته این موضوع بود که «هیچ پیمانکاری حق ندارد به هیچ‌ عنوان و بهانه‌ای حقوق کارگران را پرداخت نکند و حقوق هیچ کارگری نباید یک روز هم به تأخیر بیفتد».

استاندار یزد با بیان اینکه عزم استان بر رسیدگی به مسائل و دغدغه های کارگران است، افزود: در بحث نهضت ملی مسکن، با توافق با کارفرمایان می توان با حداقل هزینه ها مسکن ارزان قیمت ساخت و در اختیار کارگران قرار داد.

وی در ادامه نسبت به پیگیری موضوعات مطرح شده در نشست و نیز تداوم جلسات با این قشر به صورت فصلی و احصا مسائل موجود و حل آن ها قول مساعد داد.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه افتخاری بالاتر از کارگری مردم و کارگری ملت نیست، تصریح کرد: ما از جیب ملت حقوق می گیریم و کارگر مردم هستیم و اعتبار هر یک از مسئولین، به جهت آرای مردم در یک نظام مردم سالارانه است لذا بالاترین شان برای یک مسئول در نظام، شان کارگری است.

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: استاندار ، مسکن ، کارگران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار