یک متخصص روانپزشک اعصاب و روان اضطراب سلامتی را یک اختلال روانی در برخی از بهبود یافتگان کرونایی برشمرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 22 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر زهرا شاهمرادی افزود: با توجه به اینکه بیماری کرونا در طی دو سال اخیر در سطح جامعه جولان داد و همچنان نیز آهسته و سرکوب شده در حال شیوع می باشد و به نظر می‌رسد که همچنان ادامه دار خواهد بود، در راستای آن برخی از مردم همچنان نگران اند و در واقع نگرانی یک نوع اضطراب است که می تواند سلامت روان جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.
وی یادآورشد: نگرانی های دوران کرونا زیرشاخه های بسیاری دارد که می توان به سرکشی مجدد بیماری کرونا یا اخباری که در خصوص واکسن کرونا منتشر میشود اشاره کرد این افراد دائماً به روانپزشک مراجعه می کنند در خصوص ترس و نگرانی که در خصوص سلامتی فرزندان و خانواده‌های خود دارند صحبت میکنند ازین رو کرونا انواع و اقسام اضطراب را بر روان انسان ها به جای گذاشته است.
وی تاکید کرد: اضطراب سلامتی یکی از مهمترین انواع آن است که بدتر از خود بیماری کرونا میباشد به صورتی که افراد مبتلا به صورت وسواس گونه به جز به جز تغییرات بدنی خود و خانواده شک می کنند که این مهم خود باعث افت عملکرد زندگی می شود.
وی ادامه داد: دسته دیگری از افراد دچار افسردگی می شوند و دنیا را بی ارزش می دانند که یک ویروس آن را اینگونه کرده است و لذتی از زندگی خود نمی برد و به نوعی سوگوار هستند و سوگ خود را در قالب مقصر دانستن دنیا و کرونا بیان می کنند بنابراین باید به کمک آنها رفت زیرا رفع سوگ و درمان آن کمک بزرگی در رفع این معضل می کند.
وی یادآور شد: ترکیبی از افسردگی و اضطراب و برخی از افرادی که شاهد صحنه های بد و تاسف بار در بیمارستان، تلویزیون و اخبار بودند، وجود دارد.
گفتنی است، ویروس کووید ۱۹ احتمالاً سیستم روانپزشکی افراد را تحت تأثیر قرار داده و افراد پس از ابتلا بی خواب شده اند که این مهم یا به دلیل داروهای ضد ویروسی است یا خود ویروس سیستم مغز آن را تحت تاثیر قرار داده و یا ناشی از اضطراب می باشد که تمامی موارد نیازمند بررسی و آزمایشات بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار