استاندار خوزستان گفت: با مقاوم سازی بخش‌هایی از قسمت برپا مانده سازه متروپل عملیات جست و جو و آواربرداری شتاب بیشتری گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 31 May 2022

صادق خلیلیان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات آواربرداری و جست و جو توسط چند تیم به صورت نوبتی در ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می شود.

وی اظهار داشت: بیرون آوردن پیکرهای احتمالی زیر آوار اولویت گروه های جست و جو در متروپل است و پس از آن عملیات آواربرداری با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: طی ۲ روز اخیر با مقاوم سازی بخش هایی از قسمت باقی مانده سازه متروپل سرعت عملیات آوار برداری افزایش یافت هر چند همچنان خطر ریزش وجود دارد.

خلیلیان بیان کرد: با ورود ماشین آلات سنگین و فوق سنگین عملیات آواربرداری و جست و جو نسبت به روزهای نخستین با سرعت بیشتری در حال انجام است اما باز هم دقت در عملیات صورت می گیرد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف خسارت دیدگان در این حادثه گفت: خانه‌ ها و فروشگاه‌ های اطراف متروپل، تعیین تکلیف خواهند شد و خسارت به صاحبان آنها پرداخت می‌ شود.
خلیلیان افزود :از اموال مالک متروپل همچنین شرکت های بیمه به افراد زیان دیده در این حادثه خسا رت پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد جاری ریزش کرد و تاکنون ۳۴ جسد از زیر آوار خارج شده است.

با گذشت ۹ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی نیروهای امدادی ادامه دارد.

برچسب ها: متروپل ، آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار