شمار قربانیان حادثه برخورد و واژگونی قطار مشهد-یزد با یک بیل میکانیکی در طبس تا عصر امروز به 21 نفر و تعداد مجروحان به 86 تن رسید.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ 08 June 2022

در خصوص این حادثه تلخ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هر گونه احتمال تروریستی بودن را رد کرد.
گفتنی است هیئت دولت فردا را در استان یزد عزای عمومی اعلام کرد.
رستم قاسمی، وزیر راه با تشریح اینکه بیل میکانیکی علت حادثه بوده است، افزود: در وهله نخست بیل مکانیکی به لوکوموتیو و سپس به واگن‌های بعدی برخورد می‌کند، که بر اساس گزارش‌های اولیه در این سانحه شیشه‌های جلو لوکوموتیو طی برخورد با بیل شکسته می‌شود که لوکومتیو‌ران اقدام به کشیدن ترمز می‌نماید که باعث وقوع این حادثه شده است. علت اصلی حادثه در دست بررسی است اما آنچه که به طور کلی موجب این حادثه شده است خطای انسانی است که بیشتر از ناحیه راننده بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.
وزیر راه اعلام کرد: کمیسیون بررسی سانحه به محل اعزام شده و تمامی ابعاد حادثه از جمله مقصران این بخش و اشکالاتی که در مسیر به وجود آمده در حال بررسی است. به زودی علت و مقصران آن را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز کرد: امشب جلسه شورای تامین در شهر طبس تشکیل می شود تا بتوانیم ابعاد حادثه را بررسی قرار دهیم. وی همچنین درباره مفقودی های این حادثه خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ مفقودی در این حادثه نداشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار