مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی:
مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی: با توجه به گرم شدن هوا و علاقه افراد به آب تنی و شنا، متاسفانه شاهد رخ دادهای غم انگیز غرق شدگی در استخرهای کشاورزی هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 11 June 2022

به گزارش تابناک رضوی؛ محسن نجات با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه در چند روز گذشته تنی چند از هم استانی ها به واسطه شنا در استخرهای کشاورزی، باغی و همچنین سدهای مخزنی جان خود را از دست داده اند، لازم است تا نسبت به این موضوع توجه ویژه ای از سوی مسوولان و مردم صورت پذیرد.
وی ادامه داد: همه ساله و با توجه به گرم شدن هوا، تمایل مردم برای آب‌تنی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و باغی و سدهای مخزنی افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل با توجه به تجربه سال‌های قبل لازم است تا مردم و به خصوص والدین توجه ویژه ای، نسبت به این امر داشته باشند.
مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی مبنی بر اینکه از مجموع 64 نفر فوتی به علت غرق شدگی در سال گذشته، یک سوم این افراد در خرداد و تیر سال 1400 جان خود را از دست داده‌اند اظهار کرد: با اهتمام ویژه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های استان، موضوع اطلاع‌رسانی به مسوولان و مردم برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آمار تلفات غرق شدگی در حال انجام است.
او گفت: بر همین اساس، اداره کل جهاد کشاورزی استان بایستی نسبت به اطلاع رسانی و هشدار به مالکان استخرهای کشاورزی برای رعایت اصول ایمنی اقدام فوری انجام دهد.
نجات افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز مکلف هستند تا هشدارهای لازم را به صاحبان استخرهای باغی در این خصوص ارائه دهند.
وی عنوان کرد: برای پیشگیری از بروز حوادث در سدهای مخزنی نیز، شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، موظف است نسبت به نرده گذاری در مسیر سدها، اقدام کند. همچنین لازم است تا گروه های گشت و بازرسی فعال شوند و تابلوهای هشدار دهنده در مسیر دید مناسب افراد نصب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار