یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: برای آسان کردن ازدواج باید الگوهای ازدواج آسان را به جوانان معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 07 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام محمدرضا خاص‌امیری به مناسبت هفته ازدواج(9 تا 16 تیر)، با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی برگزاری ازدواج آسان بین جوانان جامعه ترویج شود، گفت: معرفی الگوهای ازدواج آسان می‌تواند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ازدواج حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای "ازدواج آسان" است، اضافه کرد: اگر جوانان ازدواج حضرت زهرا(س) را الگوی خود در امر ازدواج قرار دهند، نه فقط ازدواج آسان می‌شود، بلکه چون معیارهای درست در انتخاب همسر داشته‌اند، در ادامه زندگی نیز بیشتر احساس خوشبختی خواهند کرد.

امام جمعه صحنه افزود : متاسفانه برخی الگوهای فعلی جوانان برای ازدواج، با الگوی نمونه ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) فاصله زیادی دارد .

وی در ادامه با بیان اینکه سختگیریهای بی مورد و وجود سنت‌های غلط از جمله تجمل‌گرایی آسیب‌های بزرگی را به ازدواج وارد آورده، گفت: وقتی تجمل گرایی در ازدواج باب شود، جوانان اصلا جرات نمی‌کنند به ازدواج و انتخاب همسر فکر کنند.

وی گفت : ازدواجی موفق است که بر مبنای معیارهای صحیح انتخاب همسر بوده و مراسم آن نیز ساده و به دور از برخی هیاهوهای امروزی همراه با خواسته های معقول برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مهریه و جهیزیه‌هایی که بر اساس چشم و هم چشمی تعیین می‌شود مشکلات ازدواج را افزایش داده، گفت: نه مهریه تضمین‌کننده خوشبختی عروس‌خانم‌ها می‌شود و نه جهیزیه زیاد صمیمیت و شیرینی به زندگی زوجین می‌دهد. آن چیزی که باعث خوشبختی و تداوم زندگی زوجین می‌شود، میزان عشق و محبت و صمیمیت بین زوجین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار