رییس اداره استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان استان مرکزی گفت: آثار دو دانش آموز این استان در چهارمین جشنواره ملی فردوسی بعنوان منتخب کشوری معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 09 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید مرتضی حیدری با اعلام این خبرافزود: در این جشنواره، «محدثه اکبری» دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان فرزانگان و «محمد حسین سهیلی» دانش آموز پایه دهم دبیرستان علامه حلی ناحیه یک اراک به عنوان منتخبین کشوری معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان سمپادی، دانش‌آموختگان و فرهنگیان این مدارس برگزار می شود، اظهار داشت: علاقمندان در سه بخش داستان‌نویسی، شعر، مقاله و دل‌نوشته دراین جشنواره شرکت کردند.
حیدری پاسداشت هویت اسلامی ایرانی، پژوهش در حوزه زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و فرهنگ و زبان­های باستانی، تمهید شرایط مناسب برای تشویق و هدایت استعدادهای برتر به تحصیل، تحقیق درحوزه زبان و ادبیات فارسی، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه زبان و ادبیات فارسی را از اهداف برگزاری جشنواره ملی فردوسی ذکر کرد.
یادآور می شود، در چهارمین جشنواره ملی فردوسی که به همت سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان کشور برگزار شد، از خانواده شهید احسان قدبیگی، شهید صنعت دفاعی کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.
مهندس «احسان قدبیگی» دانش آموخته مدارس سمپاد و جوان نخبه ی استان مرکزی، عصر روز چهارشنبه چهارم خردادماه سال ۱۴۰۱ طی سانحه‌ای که در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین به وقوع پیوست به شهادت رسید.
استان مرکزی ۱۵ مدرسه استعدادهای درخشان دارد که بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار