عزتخواه گفت: اجرای این سند در کهگیلویه و بویراحمد در دستور قرار دارد و در شیوه اجرا به گونه‌ای عمل می‌شود که دانش آموزان نیازمند حمایت ، بدون داشتن تبعات اجتماعی منفی ، مورد حمایت جدی قرار گیرند.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ 13 July 2022

جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با حضور نمایندگان برخی دستگاه‌های به میزبانی آموزش و پرورش و ریاست مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه که در تاریخ چهار شنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت ، گفت : هر جا صحبت از زکات می‌شود به این معنی است که باید به فقرا کمک کنیم و در آموزش و پرورش هم زکات علم ، آموزش به کسانی که نیازمند آموزش هستند تعبیر می شود .
حسنعلی عزت خواه افزود: وقتی از قرارگاه جهادی صحبت می‌کنیم به دو مفهوم توجه داریم یکی قرارگاه که محل آسایش و آرامش است و دیگری جهادی که به معنای تلاش جمعی برای ایجاد آرامش در سریعترین زمان ممکن است.
عزت خواه ادامه داد: هدف از تشکیل از این قراگاه فقرزدایی است نه فقیر زدایی به این معنی که در فقر زدایی ما تلاش می‌کنیم که شرایط را برای کسانی که کم برخوردار هستند، مهیا می‌کنیم که به رشد و کمال برسند، اما در فقیر زدایی با تامین اقلام و نیاز‌ها برای یک فقیر و نیازمند سعی در رفع مقطعی فقر داریم.
وی گفت: در آموزش و پرورش سیاست ما مبتنی بر فقر زدایی است و اینکه با تشکیل این قرارگاه همه دستگاه‌ها را به کمک طلبیده ایم به این معناست که فقر و نیاز در آموزش و پرورش به اندازه‌ای بالا است که نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها است و هدف و انتظار ما این است که از این قرارگاه با تشریک مساعی به نتیجه مطلوبی در رفع این مشکلات برسیم.
عزتخواه با اشاره کلمه جهاد در این قرارگاه اظهار داشت: تلاش و و جهاد در هیچ شرایطی از افراد ساقط نمی‌شود و در همه لحظه‌های زندگی باید به این مهم توجه داشته باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، کارگروه‌های تخصصی پیش بینی شده است که انتظار می‌رود در ادامه این کارگروه‌ها تشکیل و به نحو مطلوب اقدامات موثر در راستای تحقق اهداف قرارگاه، اقدام کنند.
تشکیل یک قرارگاه جهادی ویژه در آموزش و پرورش / سند ۲۰۲۰ در مقابل سند ۲۰۳۰ اجرایی می‌شود
عزتخواه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات تهیه سند ۲۰۲۰ در مقابل سند ۲۰۳۰ است.
وی ادامه داد: آموزش وپرورش در سند ۲۰۲۰ طرح شناسایی ۲ هزار و ۲۰ محله نیازمند حمایت را در دستور کار دارد که پس از شناسایی اقداماتی در راستای حمایت‌های همه جانبه در دستور کار قرار خواهد داد.
عزتخواه گفت: اجرای این سند در کهگیلویه و بویراحمد در دستور قرار دارد و در شیوه اجرا به گونه‌ای عمل می‌شود که دانش آموزان نیازمند حمایت ، بدون داشتن تبعات اجتماعی منفی، مورد حمایت جدی قرار گیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان این جلسه به مصوبات آن اشاره کرد و افزود: شناسایی نیاز‌های تخصصی بازار کار از جمله درخواست‌های آموزش و پرورش برای سیاست گزاری آموزشی و تربیت نیروی تخصصی است که در این قرارگاه معین شد اداره کار ورفاه اجتماعی این نیاز‌ها برای ۴ سال آینده را احصاء و به آموزش و پرورش اعلام کند.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم حرکت به سمت عدالت آموزشی، مصوب شد که با همکاری بسیج فرهنگیان و همچنین دیگر فرهنگیانی که تمایل داشته باشند در برخی مناطق استان مانند، مارگون، لوداب، دیشموک و دیگر مناطق، دبیران دروس تخصصی تحت عنوان نذر خدمت، حضور پیدا کنند و به بهبود کیفیت آموزشی، خصوصا آماده سازی بهتر دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری، کمک کنند.
عزتخواه افزود: ۸ مدرسه سمپاد در استان وجود دارد که پس از این مصوبه، باید ۸ مدرسه حومه شهر خود را تحت پوشش و به صورت یک روز در هفته مورد حمایت قرار دهند.
وی ادامه داد: در خصوص حرکت به سمت تحقق اهداف سند ۲۰۲۰، کارگروهی از قرارگاه جهادی مسئولیت شناسایی جامعه هدف و برنامه ریزی برای ارتقاء شاخص‌های مشخص شده در این سند را، بر عهده دارد و باید در سریعترین زمان ممکن این مهم اقدام شود.
عزتخواه در پاین گفت: آموزش و پرورش به شدت نیازمند اقدامات جهادی برای رفع مشکلات و معضلات متعدد انباشت شده است و فرصت سوزی مطلقا نباید صورت گیرد که در این زمینه و با فعالیت کارگروه‌های تخصصی "قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" که با مشارکت دستگاه‌های متعدد، صورت می‌گیرد، مصمم به تحقق هر چه سریعتر شاخص‌های مورد نظر آموزش و پرورش از جمله عدالت تربیتی هستیم.
لازم به توضیح است در این جلسه ، معاونین مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان برخی دستگاه‌های عضو قرارگاه حاضر در جلسه ، نکته نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار