رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی خبر داد :
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی تعداد دانش آموزان خراسان رضوی را یک میلیون و 150 نفر دانست و تصریح کرد: از این میزان 250هزار همیار پلیس و 35 هزار نفر فرهنگیار پلیس در سطح استان داریم.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹ 05 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حمید رضا گرایلی در همایش همیاران پلیس، فرهنگیاران و نمونه‌های ترافیکی اظهار کرد: همیاران پلیس و فرهنگیاران تعاملی با راهنمایی و رانندگی ایجاد کرده‌اند که به واسطه آن هم تعداد همیاران پلیس افزایش یافته و هم در این باب آموزش‌های کافی به دانش آموزان داده شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تعامل مثبت و سازنده‌ای میان راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش وجود دارد؛ این تعامل موجب شده است که راهنمایی و رانندگی با اعزام افسران مجرب در مورد آموزش دانش آموزان قدمی سازنده بردارند.
وی تعداد کشته‌ها بین سال‌های 84 تا 94 را 10 هزار نفر در فواصل جاده‌ای و درون شهری اعلام کرد و گفت: تعداد افرادی که در سال 84 در فواصل جاده‌ای و شهری کشته شده‌اند 27 هزار نفر بوده است که این میزان در سال 94 به 17 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی به اهمیت آموزش و پرورش در بحث فرهنگ سازی و کاهش تلفات اشاره کرد و افزود: دانش آموزان در قالب همیار پلیس نقش مهمی در کاهش تلفات داشته‌اند؛ دانش آموزان با آموزش قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی می‌توانند همیار ماموران راهنمایی و رانندگی باشند.
سرهنگ گرایلی گفت: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از 6 سال گذشته در مدارس آغاز شده است، شروع این آموزش در مدارس موجب شده است که در آینده شاهد بی نظمی و کج سلیقه گی در ترافیک نباشیم.
وی تصریح کرد: همیاران پلیس نماینده ما در بین خانواده‌ها هستند؛ نهادینه کردن فرهنگ به واسطه دانش آموزان عامل بازدارنده‌ای برای تخلفات است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: شهرداری در اصلاح علائم، راه و ترابری و هلال احمر در بحث کاهش تلفات نقش بسیار مهم و اساسی‌ای دارند.
هوشنگ غلام زاده، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد هم اظهار کرد: رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی و راننندگی بایستی از دانش آموزان آغاز شود و این نکته بایستی به والدین از جانب دانش آموزان به خانواده‌ها یاد آوری شود.
وی افزود: تمامی تلاش ما این است که جامعه‌ای منظم داشته باشیم؛ برای داشتن زندگی‌ای آرام و بدون تلفات بایستی خودمان را ملزم به رعایت مقررات کنیم.

هدف همیاران پلیس ارتقاء سطح مسئولیت پذیری دانش آموزان است


همچنین پور جاهد  در همایش همیاران پلیس، فرهنگیاران و نمونه‌های ترافیکی اظهار داشت:با توجه به شعاری که امسال نیروی انتظامی برگزیده است، امنیت و توسعه پایدار نمود بیشتری پیدا می‌کند.
وی به انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تفاهم نامه که منجر به ایجاد همیاران و فرهنگ یاران پلیس شد موجبات ارتقاء سطح امنیت  در رعایت قوانیم راهنمایی و رانندگی را به همراه داشت.
پور جاهد فرهنگ سازی در رانندگی را یکی از اهداف ایجاد همیار پلیس دانست و تاکید کرد: سلامت یار، همیاران سبز و ورزش یار نمونه‌های دیگری از اقداماتی است که در مدارس اجرایی می‌شود که می‌تواند به توسعه جامعه کمک کند؛ ما باید شرایطی فراهم کنیم که در مسائل زیستی، دینی و فرهنگی به دانش آموزان سرزمین خود یاری براسانیم.
معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نوشتن خاطرات ترافیکی، برپایی جشنواره و مسابقات نقاشی از جمله برنامه‌هایی است که باید توسط راهنمایی و رانندگی ادمه پیدا کند تا بتوانیم در وراء آن نهضت مسئولیت پذیری را ارتقا دهیم و در نهایت تولید سرمایه های‌ اجتماعی را افزایش دهیم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار