کد خبر: ۱۰۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 05 October 2015

به گزارش تابناک ایلام،مظفر میرزاد امروز گفت: در روبروی قلعه والی شهر ایلام محوطه‌ای وجود دارد که متعلق به شهرداری ایلام است.

عضو شورای اسلامی شهر ایلام افزود: این ساختمان و محوطه مربوط به شهرداری ایلام بوده و اکنون در اختیار اداره‌کل میراث فرهنگی استان ایلام قرار دارد و باید در نخستین فرصت به شهرداری تحویل داده شود.

وی ادامه داد: صحبت‌های اولیه برای واگذاری این ساختمان به شهرداری شده است تا این نهاد بتواند بهترین استفاده ممکن را از این محوطه و ساختمان داشته باشد و در قالب ایجاد بوستان و محل تفریح‌گاه همه مردم از آن بهره‌مند شوند.

این مسئول اضافه کرد: قرار است شهرداری ایلام این محوطه را تخریب کرده و آن را به بوستان تبدیل کند و پله‌های کنار آن را که محل تردد مردم است به محوطه زیبا و تفریحی تبدیل کند.

میرزاد تصریح کرد: در صورت احداث این پارک در مرکز شهر ایلام مردم به راحتی از آن بهره‌مند می‌شوند؛ این محوطه دارای ظرفیت‌های متعددی از جمله وجود چاه‌های آب برای ایجاد بوستان و فضای سبز است.

عضو شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: وجود این چاه‌ها ایجاد فضای سبز، آبیاری و نگهداری فضای سبز ظرفیت عالی است که شاید در مناطق دیگر چنین ظرفیتی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ساختمان نیمه‌کاره شهرداری که در بخشی از این محوطه قرار داشته است حتماً به فرهنگسرای کوچک تبدیل خواهد شد تا زمینه بهره‌مندی مردم از این مزیت‌ها فراهم شود.

این مسئول اضافه کرد: بهره‌مندی جوانان و اهالی فرهنگ و هنر از این مکان یکی از برنامه‌های اعضای شورای اسلامی شهر ایلام و شهرداری ایلام بوده که به زودی این مهم وارد فاز اجرایی خواهد شد.

میرزاد تصریح کرد: ایجاد فرهنگسرا در مرکز شهر ایلام برای اهالی هنرمندان، فرهنگ‌دوستان و ... یکی از نیازها و ضرورت‌ها به شمار می‌رود که در دستور کار مسئولان امر قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: در کنار این فرهنگسرا نیز ایجاد بوستان و فضای سبز برای استفاده عموم مردم در نظر گرفته شده است و در واقع پیش‌بینی شده که با همت مسئولان امر اجرایی و محقق شود.

وی در خصوص توزیع متوازن پارک‌ها در مناطق مختلف شهر ایلام ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای توزیع متوازن و عادلانه ایجاد بوستان و محل‌های تفریحی در نقاط مختلف شهر ایلام صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: قبلاً بخشی از بوستان‌های داخل شهر ایلام با مشکلات مختلفی از جمله فقدان روشنایی مواجه بود که با پیگیری‌های به عمل آمده این مشکل حل شده است.

میرزاد تصریح کرد: در نظر داریم ورودی ارغوان شهر ایلام و در پشت فرهنگسرای شهرداری پروژه کوهسنگی اجرا شود که اکنون طرح آن تدوین شده و در حال برگزاری مناقصه است.

عضو شورای اسلامی شهر ایلام افزود: تپه شاهد نیز یکی دیگر از مناطقی است که ساماندهی و طراحی این بوستان در دستور کار مسئولان امر قرار گرفته و قرار است به زودی طرح تدوین شده از طریق برپایی مناقصه و واگذاری به پیمانکار اجرایی شود.

وی ادامه داد: احیای کوهسنگی و تپه شاهد به عنوان دو پروژه مهم فضای سبز و بوستان تفریحی در دستور کار اعضای شورای شهر ایلام و شهرداری قرار گرفته است؛ این دو مکان از جمله تفرجگاه‌های قدیمی شهر ایلام بوده که به حال خود رها شده است و کمتر از آنها استفاده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با طراحی‌‌های صورت گرفته درصدد هستیم تا مردم از مزیت‌های این بوستان‌های تفریحی شهر ایلام استفاده لازم و بهینه را داشته باشند؛ اعضای شورای شهر و شهرداری ایلام تمام توان خود را در این راستا به کار گرفتند، اما از مردم نیز انتظار می‌رود از این فضاهای عمومی استفاده لازم را ببرند.

میرزاد گفت: استقبال مردم ایلام از طرح‌های شورای شهر و شهرداری ایلام زمینه ترغیب بیشتر مسئولان امر را فراهم کرده است که در این راستا از مردم استدعا داریم با نظرات کارشناسی خود ما را در آبادانی و زیباسازی شهر ایلام همراهی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار