خدمات رسانی بیش از ۲۰ هزار موکب به زائران اربعین در ایران و عراق
کد خبر: ۱۰۶۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴ 29 August 2022

رییس کارگروه فرهنگی - آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور: در اربعین حسینی بیش از ۲۰ هزار موکب به زائران اربعین در دو کشور ایران و عراق خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش تابناک گیلان ؛ رییس کارگروه فرهنگی - آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور امروز در نشست استانی این کارگروه در رشت گفت : با توجه به تقارن اربعین امسال با فصل گرما و استقبال گسترده‌ی دلباختگان حماسه‌ی حسینی، مجموع زائران اربعین امسال باید با آگاهی از شرایط سفر ، برنامه ریزی حساب شده ایی برای راهپیمایی اربعین امسال داشته باشند و رسانه‌ها در این زمینه رسالت مهمی برای آگاهی بخشی عمومی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی همچنین از مجموع زائران ایرانی خواست زمانبندی سفر، اقامت کوتاه در کربلا و قناعت و صرفه جویی را در سفر به اربعین مد نظر داشته باشند و هنگام ورود به خاک عراق به سنتها، آداب و رسوم و معیار‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی این کشور احترام بگذارند.

وی همچنین از عموم زائران اربعین امسال خواست، سفر خود را به روز اربعین متمرکز نکنند و با تغییر برنامه به روز‌های قبل و بعد از اربعین، زمینه‌ی پشتیبانی فرهنگی - خدماتی را برای خادمان موکب‌ها مهیا نمایند.

رییس کارگروه فرهنگی - آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور در ادامه پیش بینی کرد حجم زائران اربعین امسال همانند سال ۱۳۹۸ به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۰ هزار موکب کشور عراق و ۱۵۰۰ موکب ایرانی در عراق به ارایه‌ی خدمات به زائران اربعین می‌پرداخت و علاوه بر این منازل شهروندان عراقی برای زائران اربعین حسینی مهیا بود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی با اشاره به ساماندهی و آمارگیری از منازل عراقی آماده‌ی پذیرایی به زائران اربعین امسال افزود: امسال ۳۰ هزار منزل در کربلا و نجف برای تسهیل در اقامت زائران عراقی آماده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری ، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست به تشریح آثار و برکات اربعین حسینی در وحدت و هماهنگی امت اسلام پرداخت و تصریح کرد: با توجه به حرکات خزنده‌ی دشمنان برای ایجاد انحراف در برنامه‌ی جهانی اربعین حسینی و تبلیغات گسترده‌ی رسانه ایی دنیای استکبار در این زمینه، تمامی موکب داران و خادمان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در همایش جهانی اربعین باید از بروز هرگونه تشتت و افتراق بین زائران پرهیز نموده و ترفند‌های بدخواهان را بی اثر سازند.

نادر عبدالله پور، دبیر ستاد اربعین گیلان نیز در این نشست پیش بینی کرد: امسال نیز همچون سال ۱۳۹۸ حدود ۵۲ هزار زائر اربعین از استان گیلان به کربلای معلا اعزام شوند و زمینه سازی برای پشتیبانی از ۳۰ هزار زائر خارجی نیز در استان فراهم شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار