بعد از ۳۲ سال گمنامی:
شهید ستار یکه زارع، متولد سال 1345 اعزامی از بسیج هشتگرد کرج، در سال 62 هنگامی که 17 سال داشت، در عملیات خیبر به فیض عظیم شهادت رسید و نامش در زمره شهدای گمنام ثبت گردید.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 05 October 2015
به گزارش تابناک قم، مراسم استقبال از خانواده شهید ستار یکه‌زارع با عنوان بوی پیراهن یوسف با حضور گسترده دانشجویان، خانواده معظم شهدا، استاندار، فرماندار، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم و تعدادی از مسئولان استان‌های قم و البرز در دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدا جمعی از دانشجویان و مسئولان از مقابل دانشگاه قم همراه با خانواده و بستگان شهید ستار یکه زارع به سوی محل تدفین این شهید دفاع مقدس با در دست داشتن شاخه‌های گل با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) حرکت کردند.

شهید یکه زارع از اساتید این دانشگاه محسوب می‌شود 

پس از رسیدن جمع به محل تدفین شهید ستار یکه زارع، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، اظهار داشت: همه ما امروز به عنوان مهمان جمع شده‌ایم و میزبان حقیقی این مجلس خانواده شهید یکه زارع هستند.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه این خانواده بیش از 30 سال برای این شهید انتظار کشیده‌اند، افزود: دانشجویان، اساتید، کارکنان همه فرزندان این شهید و خانواده محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهید یکه زارع امروزه از اساتید این دانشگاه محسوب می‌شود و به دانشجویان این دانشگاه درس زندگی می‌آموزند.

‌دیرباز با بیان اینکه چنین شهیدانی برای قرن‌ها در جامعه ما استاد درس زندگی هستند، تصریح‌کرد: مهم‌ترین درس این شهدا درس دفاع از دین و نظام اسلامی و مقام ولایت‌فقیه است.

رئیس دانشگاه قم با تاکید وظیفه ما بستن پیمان ابدی با این شهدا برای ادامه راه آنان است، تاکید کرد: باید درس پایمردی در راه اهداف مقدسی چون تعهد به ولایت فقیه را از این شهدا آموخته و آن را به کار گیریم.

قم خانه دوم شهید یکه زارع و خانواده این شهید است

استاندار قم نیز با اشاره به اینکه شهید یکه زارع در استان قم غریب نبوده است، گفت: میزبانی شهید یکه زارع برای مردم قم افتخار بزرگی است.

سید مهدی صادقی با بیان اینکه به این خانواده نباید تسلیت گفت و باید رسیدن به فرزندشان را تبریک گفت افزود: انتظار فرزند گمنام این خانواده و فکر اینکه فرزندشان در کجای این کشور پهناور آرمیده برای این خانواده قطعا طاقت فرسا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به لطف خداوند شهید یکه زارع در سرزمین پاک و مقدسی به نام شهر مقدس قم آرمیده است، خاطرنشان کرد: با نذر این مادر بزرگوار در کمتر از 10 روز این شهید احراز هویت شده و آرامگاه این شهید برای این خانواده مشخص شده است.

صادقی با تحسین استقبال باشکوه از خانواده این شهید، تصریح کرد: چنین استقبال با شکوهی از خانواده شهید یکه زارع نشان از این است که این شهید غریب نبوده و مردم قم هوای این شهید را در طول این سال‌ها داشته‌اند.

استاندار قم با بیان اینکه شهر قم متعلق به مادر و پدر این شهید عزیز است، افزود: شهر کریمه اهل بیت (س) از این پس سرزمین دوم این خانواده شده و همه مردم قم میزبان شما و فرزند شهیدتان هستند.

جوان من خونش را برای خدمت به نظام و رهبری فدا کرده

در ادامه پدر شهید ستار یکه‌زارع اظهار کرد: من فرزندم را در راه خدا به جنگ با دشمنان دین خدا فرستادم و این افتخاری است که خداوند شامل حال من کرده، زیرا فرزند من از فرزند حسین (ع) عزیزتر نبود.

شهید گمنام دانشگاه قم در آغوش پدر و ماد

پدر شهید در حالی‌ که اشک می‌ریخت از مردم قم بابت محبت و مهمانوازی که انجام دادند تشکر کرد و ادامه داد: من خوشحالم که فرزندم در شهری به خاک سپرده شده که کریمه اهل بیت (س) در آن مدفون است و فرزند من لیاقت این را داشته که در جوار حضرت معصومه (س) آرمیده است.

وی که پس از 32 سال از سرنوشت فرزند خود آگاه شده است، بیان کرد: پس از شنیدن این موضوع که فرزندم شهید شده خدا را شکر کردم که جوان من خونش را برای خدمت به نظام و رهبری فدا کرده و این بهترین سرنوشت برای او بود که دارای اخلاق خوب و فردی با ایمان بوده است.

مادر شهید ستار یکه‌زارع نیز گفت: من سال‌ها انتظار کشیدم تا از سرنوشت فرزند خود مطلع شوم و به این خاطر نذری انجام دادم و از خدا خواستم که من را از سرنوشت فرزندم مطلع سازد و اکنون خوشحالم که خداوند پس از 10 روز حاجت من را بر آورده کرد و فرزندم را به من باز گرداند.

وی تاکید کرد: خداوند به مادران چشم انتظار صبر عطا کند، اما ما مادران شهید صبر را از حضرت زینب (س) فرا گرفته‌ایم و در فراق عزیزان خود باید استواری پیشه کنیم، زیرا زینب کبری (س) رنج‌ها و سختی‌های زیادی متحمل شد، اگر من یک فرزند را از دست دادم، او سه فرزند و برادر خود را از دست داد و من فرزندم را در راه خدا به خاطر اسلام هدیه کردم.

توصیه شهید به حفظ حجاب

همچنین خواهر شهید ستار یکه زارع در سخنان کوتاهی با اشاره به توصیه شهید به حفظ حجاب اسلامی اظهار کرد: انتظار این اندازه استقبال پرشور حاضران را نداشتیم و از همه حاضران در جمع بسیار سپاسگزاریم.

وی افزود: مادر من در سال‌های انتظارمان برای یافتن برادرم بسیار صبوری می‌کرد اما پدرم بی‌قرار بود.

شهید ستار یکه زارع از بسیج هشتگرد کرج به جبهه اعزام شد و در سال ۶۲ در سن ۱۷ سالگی در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید ۲۸ آذرماه سال ۹۱ همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه(س) به عنوان شهید گمنام در دانشگاه قم به خاک سپرده شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار