رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت:با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و آغاز پیاده‌روی از روز ۱۲ شهریور، هشت تیم آمبولانس، یک تیم اُتوآمبولانس و یک تیم تعمیرگاه سیار به مرز چذابه و از روز ۱۹ شهریور، ۲ تیم آمبولانس به مرز خسروی اعزام شدند.
کد خبر: ۱۰۶۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ 10 September 2022

دکتر فرهاد حیدری  اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از سرپرست گروه‌های اعزامی از روز ۱۲ شهریور تاکنون ۱۸۳ بیمار سرپایی مداوا و ۲۲ بیمار دیگر به بیمارستان اعزام شدند که بیشترین امدادجویان با علائم تهوع، استفراغ، سردرد، اُفت فشارخون، ضعف و بی‌حالی مواجه بودند که این علایم می‌تواند در هنگام گرمازدگی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه تاکنون علائم بیماری عفونی، ویروسی یا گوارشی به امدادگران اورژانس اصفهان گزارش نشده است، ادامه داد: هر تیم اورژانس مستقر در آمبولانس‌ها مُتشکل از دو یا سه کارشناس فوریت‌های پزشکی است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تمام نیروهای امدادی قبل از مرزهای خروجی و در خاک ایران، پوشش امداد سلامت زائران را بر عهده دارند.
وی از زائران خواست تا برای پیشگیری از گرمازدگی از مایعات مناسب به میزان کافی و آب آشامیدنی و بهداشتی استفاده و از تجمع در محل‌های شلوغ و با ازدحام بالا خودداری کنند و پیاده‌روی را در ساعت‌های خُنک بعد از غروب آفتاب انجام دهند.
حیدری با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهتر به زائران از توان اورژانس کل استان استفاده شده است، افزود: آمبولانس‌ها از تمام نقاط اصفهان به مرزها منتقل شده و از توان امدادرسانی اورژانس در سطح جاده‌های استان کاسته نشده است.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت تیم های پشتیبان تلاش می‌شود تا ماموریت‌ها بدون تاخیر صورت گیرد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: زائران برای اعزام و سفر به کشور عراق و در راستای کاهش تجمع در مرزها و پایانه‌های مرزی به بیانیه‌ها و هشدارهای وزارت کشور و ستاد اربعین کشور توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار