عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 03 October 2022

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت عمرانی سه ایستگاه خط دو متروی این کلان‌شهر گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاهی که در مرحله نخست خط دو متروی اصفهان در حال اجرا است، به‌تازگی عملیات حفاری و احداث سه ایستگاه آخر شامل ابن‌سینا، امام علی (ع) و حافظ آغاز شده است.
سیدمحسن واعظی‌فر افزود: خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شهرک امام حسین (ع) و محله دارک در شمال خیابان زینبیه آغاز می‌شود و به میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از دو جبهه کاری با استفاده از سه دستگاه تی‌بی‌ام (دستگاه حفار مکانیزه) عملیات حفاری در حال اجرا است گفت: در طول مسیر خط دو، ۲۳ ایستگاه وجود دارد که در حال حاضر اولویت نخست اجرای آن ۱۴.۷ کیلومتر با ۱۶ ایستگاه است که از ایستگاه دارک آغاز می‌شود و به ایستگاه شهید حجازی ابتدای خیابان کهندژ منتهی می‌شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان افزود: عملیات سفت‌کاری و قرارداد پیمانکار ایستگاه متروی عاشق اصفهانی به پایان رسیده و طرح تحویل سازمان قطار شهری شده است که در آینده با تأمین منابع مالی و پیمان جدید، عملیات نازک‌کاری آن آغاز می‌شود.
وی گفت: سفت‌کاری ایستگاه‌های زینبیه، شهید خرازی و عمان سامانی با عبور تی بی‌ام رو به پایان است و به‌زودی مراحل نازک‌کاری آن آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار