مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: ۳۰۰ ساختمان پرخطری که از چندی قبل در کرمانشاه شناسایی شده بودند در حال ایمن سازی و تعیین تکلیف هستند و در کنار آن شناسایی سایر ساختمان‌های پرخطر نیز همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 09 October 2022

از ایمن سازی 300 ساختمان پر خطر کرمانشاه چه خبر؟به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا غلامرضا شهبازی  با اشاره به شناسایی بیش از ۳۰۰ ساختمان ناایمن و پرخطر در کلانشهر کرمانشاه، اظهار کرد: روند ایمن سازی این ساختمان‌ها و تعیین تکلیف آن‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ناایمن بودن این ساختمان‌ها به دلایل مختلف از جمله ایمن نبودن سازه، بالا بودن قدمت، الزامات آتش نشانی و پارکینگ و... بوده، یادآور شد: متناسب با نواقص و مشکلاتی که این ساختمان‌ها دارند، کار ایمن سازی آن‌ها در حال پیگیری است و نهاد‌های مربوطه خصوصا شهرداری و آتش نشانی نیز در این زمینه پای کار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه ادامه داد: مشکل برخی از این ساختمان‌ها با ایجاد یک راه پله اضطراری و یا در نظر گرفتن تجهیزات آتش نشانی مرتفع می‌شود، اما برخی مشکلات جدی تری دارند و باید تعیین تکلیف و یا حتی تخلیه و تخریب شوند.

به گفته شهبازی، استاندار کرمانشاه نیز در جلسه ستاد بحران بر لزوم ایمن سازی هرچه زودتر این ساختمان‌ها تاکید داشته است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر در کلانشهر کرمانشاه به ریاست معاون عمرانی استانداری و دبیری اداره کل راه و شهرسازی، اضافه کرد: با آغاز فعالیت این کارگروه کار شناسایی ساختمان‌های ناایمن در کلانشهر کرمانشاه با جدیت در دستورکار قرار گرفت و اکنون نیز روند پیگیری و ایمن سازی این ساختمان‌ها از سوی این کارگروه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: از زمان تشکیل این کارگروه تاکنون ۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر کرمانشاه در سه بخش عمومی، تجاری و مسکونی از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، برخی پاساژها، منازل مسکونی و... شناسایی شده و ممکن است این تعداد افزایش یابد، زیرا شناسایی ساختمان‌های پرخطر همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهرستان‌های استان نیز شناسایی و تعیین تکلیف ساختمان‌های پرخطر در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در هر شهرستان نیز کارگروه متناظر به ریاست فرماندار تشیل شده است.

شهبازی افزود: پس از دو حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و ساختمان متروپل آبادان، کار شناسایی ساختمان‌های ناایمن به منظور جلوگیری از بروز بحران و حادثه با جدیت پیگیری شده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار