از تغییر کاربری تا فک پلمپ و غیراستاندارد بودن مطرح شد:
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با اشاره به مجموعه « موج های خروشان » گفت: از مجموع ۶۱ وسیله ۳۹ مورد آن استانداردهای لازم را ندارد که تمامی این وسایل را اداره حقوقی این اداره‌کل پلمپ و پرونده‌های آن را به مراجع قضایی ارسال کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱ 07 October 2015

درحالیکه تبلیغات سرزمین موج های خروشان همچنان در رسانه های مختلف به شدت ادامه دارد یک مقام مسئول در استان در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان رضوی،از بروز اعتراضات متعدد از مجموعه موج‌های خروشان و بررسی پرونده آن در نهادهای نظارتی استان خبر داد.

این مقام آگاه همچنین، مسئله کاربری زمین مجموعه موج های خروشان و نیز وضعیت فک پلمپ برخی دستگاه‌های آبی آن را در دست بررسی اعلام کرد و نوید عدم اغماض و قاطعیت بازرسان و مراجع قضایی را در جهت احقاق حق مردم ، داد.

از سوی دیگر، مدیرکل استاندارد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تبلیغات برای مواردی که مشمول استاندارد اجباری بوده ممنوع است، بیان کرد: ما به صدا و سیما و روزنامه‌ها اعلام کردیم که برای واحدهایی که علامت استاندارد ندارند تبلیغ نکنند و صدا و سیما نیز پس از این نامه تبلیغات را قطع کرد.

 


علیرضا جمیع، افزود: در شهر مشهد چهار پارک آبی فعال هست که باوجود اینکه در مجموعه‌های آبی سرسره‌ها باید مشمول استاندارد اجباری باشند اما متاسفانه از این تعداد تنها یک پارک آبی موفق به کسب استاندارد شده است.

وی که در نشست خبری این اداره‌کل سخن می‌گفت، افزود: تنها در یک مجموعه آبی از ۴ پارک آبی مشهد تمامی تجهیزاتی که مشمول استاندارد اجباری است علامت استاندارد دارد.
 
وی افزود: البته ۳ مجموعه دیگر هم برای اکثر تجهیزات خود استانداردهای لازم را دریافت کرده‌اند اما در دو مجموعه آبی ۴ وسیله وجود دارد که هنوز موفق به اخذ استاندارد نشده‌اند.

جمیع در ارتباط با جزئیات پلمب برخی تجهیزات موج‌های خروشان، گفت: ما نامه به دادگستری زدیم و برخی تجهیزات را پلمب کردیم اما آنها پلمب را شکستند و ما مجدداً پرونده موج‌های خروشان را به دادگستری ارسال کردیم و دستگاه قضا در این زمینه برخورد لازم را انجام می‌دهد.

حامد محمدی معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه افزود: به‌جز «موج‌های خروشان» که هنوز موفق به کسب استاندارد نشده‌اند دو پارک آبی دیگر برای اغلب سرسره‌ها و وسایل نصب‌شده‌شان گواهی‌نامه بازرسی را دریافت و چند وسیله باقی‌مانده تا مهیا شدن شرایط کسب مجوز، پلمپ شده‌اند.

 محمدرضا بخشایی معاونت حقوقی اداره کل  استاندارد  استان نیز بابیان اینکه ما به‌صورت سالیانه حدود ۳۰ مورد اعلام‌جرم علیه متخلفان داریم گفت: جعل علامت استاندارد را یکی از سنگین‌ترین جرائم اجتماعی دانست و گفت: این جرم به دلیل جنبه اجتماعی آن و آثار زیانباری که ممکن است به جامعه برساند از مجازات سنگینی برخوردار است.

گفتنی است در دی ماه سال گذشته نیز بالغ بر 30 دستگاه از تجهیزات و وسایل بازی موجود در شهربازیها و پارکهای آبی استان که دارای عدم انطباق فنی بوده است توقیف و از ادامه فعالیت واحدهای تفریحی دارای تجهیزات نا ایمن تا زمان انطباق با استاندارد جلوگیری بعمل آمده است.
 
رفتن برق در موج‌های خروشان دردسرساز شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار