مرحله نهایی و اختتامیه چهارمین لیگ کتابخوانی دانش آموزی با برتری تیم پسران عضو کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 19 October 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه مرحله نهایی و اختتامیه چهارمین لیگ کتابخوانی دانش‌آموزی، روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه با حضور ۳ تیم برتر که به فینال راه یافتند با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در سالن اجتماعات زنده یاد احمد عزیزی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

لیگ کتابخوانی، از برنامه‌های ویژه فرهنگی، ترویجی کتابخوانی است که به شیوه رقابت‌های گروهی با موضوع معرفی و تحلیل و نقد کتاب، با هدف تربیت کتابخوان‌های حرفه‌ای در استان کرمانشاه برگزار می‌شود. در این مسابقات هر تیم بر اساس چهار مهارت: معرفی کتاب؛ نقد کتاب؛ جایگزینی کتاب و نقد نقد تحت نظارت مربی تعیین شده در مسابقه شرکت کردند و داوران (بین ۳ الی ۵ نفر) بر اساس چک لیست ارزیابی نمره دادند و هر تیم که بیشترین نظر داوران را بر اساس معیار‌های مشخص شده، جلب کرده برگزیده حضور در مسابقه می‌شود.

مرحله اول مسابقات با شرکت ۲۴ تیم و با محوریت کتاب لافکادیو «با موضوع هویت» در تیرماه برگزار شد. مرحله دوم مسابقات با شرکت ۱۲تیم و با محوریت کتاب چهل روز عاشقانه «با موضوع اربعین» در مردادماه برگزار شد. مرحله سوم مسابقات با شرکت ۶ تیم با محوریت کتاب پیش از بستن چمدان «با موضوع مسائل نوجوان» در شهریور ماه برگزار شد. مرحله نهایی با شرکت سه تیم ققنوس، سروه و پسران امیرکبیر با محوریت کتاب گردان قاطرچی‌ها «با موضوع دفاع مقدس» برگزار شد؛ و تیم‌های پسران امیرکبیر، سروه و ققنوس به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است اولین لیگ کتابخوانی «دانش آموزی» با همکاری مؤسسه ستاره هشتم و حمایت اداره کل ورزش و جوانان؛ دومین لیگ کتابخوانی دانش آموزی با همکاری اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان؛ سومین لیگ کتابخوانی «دانشجویی» با همکاری بسیج دانشجویی استان و هم اکنون چهارمین لیگ کتابخوانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در مراحل اولیه اجرای این مسابقات با برگزاری جلسه برنامه ریزی انتشار فراخوان و معرفی کتاب شازده کوچولو برای تعیین سطح سنجی تیم‌ها برگزارشد.

لازم به ذکر است در بخش اختتامیه این مسابقات با اهدای لوح یادبود و جوایز از ۳ تیم برگزیده و داوران و مربیان از طرف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار