یک کارگردان سینما و تلویزیون:
هادی حاجتمند کارگردان مدیترانه و اشنوگل گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه ای که با ایشان داشتیم فرمودند که سینما را از دست سینماگران فاشیست پس بگیرید. اینکه پنجه در پنجه آمریکا انداختیم میدانش سینماست...در سینما بمانید و بجنگید.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 25 October 2022

به گزارش تابناک رضوی این کارگردان سینما و تلویزیون که دوم آبان ماه جاری و در نشست آرمان عدالت در منزل استاد فقید حاج حیدر رحیم پور ازغدی سخن می‌گفت اظهار کرد: رهبر انقلاب مفصل در مورد پس گرفتن سینما از دست روشنفکرها حرف زدند

هادی حاجتمند افزود: برخی سینماگران در مقابل مردم و کشورشان با خشونت (و تکبر) حرف میزنند اما کافی است تا فیلمشان در فلان دهات فلان کشور پخش شود در مقابل سفارت ان کشور متواضعند.

وی یادآوری کرد: یک عده از سینماگران هرچقدر بخش هایی از ایران را هرچقدر (تاریک) تر نشان بدهند پذیرششان بیشتر می شود

به گفته کارگردان مدیترانه، فیلم متری شش و نیم برای این ساخته شد که بگوید اعتیاد بد است اما تمام گزاره های فیلم علیه مردم است.

وی افزود: به برخی از این هنرمندان که منتقد کشور هستند اگر بگویید مجانی برای فقرا فیلم بساز حاضر نیستند و در واقع کاسب هستند نه سینماگر.

حاجتمند با بیان اینکه، من چیزی به نام سینمای حرفه ای نمیبینم تصریح کرد: کسانی که برای مردم حرف میزنند بگویند که حقوقشان ماهی چقدر است؟

وی افزود: اثر وضعی این حقوق های آنچنانی این است که خیلی چیزها را نمیفهمند و درک نمی کنند و چیزی که تحت عنوان عدالت و مطالبه مطرح می کنند شوخی است

وی با طرح این پرسش که «چگونه مردم آینده و امنیت کشور را به یک عده کاسب می دهند؟»
گفت: مساله بدنه سینماگران نه جمهوری اسلامی است و نه مردم. و در واقع دو دسته سینماگر داریم: 1- یک عده که رگ خواب مدیران را بلدند، بد یا خوب و موفق هم هستند. 2- کارگردان هایی که وسط این طرف و آن طرف هستند.
وی اظهار تاسف کرد: از سینماگران و کارگردانان انقلابی حمایت نمی شود و به دنبال جذب و حمایت از سینماگران غیر انقلابی هستند.

وی ادعا کرد: ما در ایران سینمای خصوصی به معنای واقعی نداریم. هر فیلمی که ساخته می شود باید سه برابر آنچه را که هزینه کرده به دست بیاورد (تا خصوصی محسوب شود) اما برخی از نهادها برای حفظ آبرو بلیط میخرند تا امار فروش بالا برود.

به گفته این سینماگر کشور، در سینما حقیقت بچه های حزب اللهی حضور خوبی دارند، تهران هم در حوزه مستند قوی است اما در حوزه سینمای داستانی خیلی کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در یک جلسه انتقادی خطاب به شش نفر از سینماگران فرمودند حاصل انقلاب اسلامی همین شما ها هستید چون جهان خلق می کنید.

وی افزود: بازیگر جماعت برخی‌شان کارگر کارگردان و بند پول هستند و خیلی هایشان سواد درست و حسابی ندارند و وظیفه شان فکر کردن هم نیست.

وی تصریح کرد: در کشورهایی مثل آمریکا سلبریتی ها حق ندارند بر علیه امنیت ملی حرف بزننند.

وی افزود: ما یک نقشه فرهنگی نداریم که براساس آن از سینماگران کار بخواهیم مثلا در مورد رویای ایران هسته ای، موشکی و غیره.

به گفته حاجتمند، فیلم یک خانواده محترم کثیفترین فیلم راجع به انقلاب اسلامی است.
و متاسفانه در فرهنگ و هنر هرچقدر بیشتر به انقلاب فحش بدهی بیشتر دنبال تو هستند.

وی افزود: الان بهترین فرصت است که صدا و سیما این شرایط را به چشم انقلاب فرهنگی ببیند.
متاسفانه بازیگرانی که فقط با گوشی اینستاگرام را چک می کنند یا بازی می کنند نقد گفتمانی به انقلاب وارد می کنند و برای امنیت ملی تصمیم میگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار