رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه درباره قطع گاز صنایع استان در فصل سرمای پیش رو ابراز نگرانی کرد و گفت: تقاضا کردیم امسال گاز صنایع قطع نشود.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 26 October 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا جهانبخش شکری با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و چالش‌هایی که طی چند سال اخیر به دلیل قطع گاز برای صنایع ایجاد شده، اظهار کرد: جلسات متعددی برگزار کردیم و درخواست داشتیم با توجه به مشکلات فراوانی که صنایع در این شرایط اقتصادی با آن مواجهند، امسال گاز بخش صنعت قطع نشود.

وی از تبعات قطع گاز صنایع یاد کرد که منجر به تعطیلی کامل برخی از واحد‌های بزرگ، کوچک و متوسط می‌شود و یادآور شد: برخی از واحد‌های صنعتی از جمله واحد‌های فولاد و یا برخی صنایع کوچک و متوسط امکان استفاده از مازوت را هم ندارند و با قطع گاز تعطیل می‌شوند.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه، تعطیلی صنایع از دست رفتن اشتغال پایدار، کاهش تولید و افزایش قیمت محصولات را در بازار در پی خواهد داشت و نه تنها به خود واحد بلکه به اقتصاد کشور و وضعیت مصرف کنندگان نیز صدمه جدی وارد می‌کند.

وی آسیب جدی به خطوط تولیدات و ماشین آلات و خصوصا کوره‌های صنایعی مانند فولاد را از دیگر پیامد‌های قطع گاز اعلام کرد.

شکری درباره واحد‌هایی که امکان استفاده از سوخت جایگزین از جمله مازوت دارند نیز عنوان کرد: امکان ذخیره مازوت تنها برای مدت محدودی برای صنایع وجود دارد، به علاوه در بسیاری از موارد مازوت نیز به اندازه کافی تامین نمی‌شود و به واحد‌ها حواله داده می‌شود که مجبورند مازوت را با هزینه بسیار بیشتر و سختی فراوان از استان‌های دیگر تهیه کنند.

وی با بیان اینکه قطع گاز در شرایطی رخ می‌دهد که پول گاز از صنایع به صورت کامل گرفته می‌شود، ادامه داد: همچنین طی چند سال اخیر بار‌ها شاهد افزایش قیمت گاز به فاصله چند ماه بوده ایم که حتی گاهی تا چند برابر هم بیشتر شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: صنایع این افزایش قیمت را پذیرفته اند، اما توقع دارند گاز آن‌ها پایدار باشد، نه آنکه با شروع فصل سرما، نگرانی قطع گاز نیز به سایر دغدغه‌های تولیدکنندگان اضافه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار