استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: مردم استان در اتفاقات و اغتشاشات اخیر با معاندان همراهی نکردند، با عدم همراهی مردم تیر دشمنان و معاندان به سنگ خورد و با حضور گسترده مردم در دفاع از نظام مقدس انقلاب اسلامی صحنه های دیگری از پیوستگی مردم با نظام جلوه گر شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 31 October 2022

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری شامگاه یکشنبه در شورای اداری خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد شهدای امنیت و شهدای حرم شاهچراغ(ع)، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدای حرم شاهچراغ(ع) قابل تقدیر است و از همه شهرها و مذاهب در این مراسم حضور داشتند.

وی افزود: دستگاه های امنیتی در 40 روز گذشته مشغول انجام وظیفه در حفظ امنیت جامعه و مردم هستند که باید از این قشر نیز قدردانی کرد.

نظری با بیان اینکه در آستانه 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم، گفت: برای بودن در مسیر رشد و تعالی باید مدام در حال مبارزه باشیم، رشد بدون مبارزه اتفاق نمی افتد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن بیرونی ما آمریکا به عنوان نقطه مرکزی استکبار است، در راهپیمایی استکبارستیزی باید دانش آموزان، دانشجویان و آحاد مردم حضور پرشور داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی افزود: تمرکز دشمن روی نسل جوان و دانشجویان است، ممکن است تعدادی تحت تاثیر عملیات روانی قرار گیرند، اما آحاد مردم و دانشجویان در اتصال نظام اسلامی و دیانت هستند و به رغم تلاش گسترده رسانه ای دشمن، حامی و حافظ نظام انقلاب اسلامی هستند و این مسیر با بصیرت انقلابی ادامه خواهد یافت.

نظری تاکید کرد: بیش از هر زمان دیگری موضوع جهاد تبیین احساس می شود، اگر تبیین صورت نگیرد دشمن از این خلأ استفاده خواهد کرد، لذا همه مدیران و مسئولان باید در این مسیر فعال باشند و از مناسبت های مختلف برای جهاد تبیین استفاده کنند، دستگاه های فرهنگی نیز فعالیت مضاعف در این خصوص باید داشته باشند.

لزوم اهتمام در حوزه جهاد تبیین

استاندار خراسان رضوی گفت: فلسفه وجودی مسئولان در جایگاه های مختلف خدمت است و مهمترین عبادت برای ما خدمت به مردم است و باید با تلاش جهادی و انگیزه مبتنی بر اعتقاد در این مسیر گام برداشت.

وی ادامه داد: هیچ مانع و بن بستی برای خدمت وجود ندارد، به منابع نباید وابسته شد، وابسته و متوکل به خدای متعال هستیم و اصل قدرت نزد پروردگار است و حل هر مشکلی با نگاه مبتنی بر اعتقاد صورت می گیرد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید نگاه ها را تغییر داد، برخی مدیران همچنان به منابع مالی وابسته هستند، باید مسئله محور و نیاز محور حرکت کنیم، ارتباط چهره به چهره با مدیران نیز ضروری است و باید دنبال شود.

لزوم مشارکت دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن نهضت ملی مسکن

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، ادامه داد: در این طرح تصمیمات و عملیات باید نهضتی باشد و فرمانداران به عنوان فرماندهان قرارگاه مسکن در شهرستان ها برای اجرایی شدن این طرح اهتمام کامل را داشته باشند، بخش مهمی از خدمت رسانی برای مردم در بخش مسکن است و مسکن حدود 60 درصد معیشت مردم را تشکیل می دهد.

نظری گفت: باید در روستا نیز شرایط ساخت مسکن فراهم شود، 24 آبان ماه امسال نهضت واگذاری زمین به روستائیان در استان رقم می خورد، در این طرح 100 هزار واحد مسکونی برای روستائیان در استان احداث می شود و با اجرای این طرح شاهد مهاجرت معکوس در روستاها خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای گره گشایی از مسکن به عنوان مهمترین مشکل مردم باید همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند و مانع تراشی صورت نگیرد.

وی افزود: همچنین دستگاه های مختلف باید زمین های بلااستفاده خود را در این طرح و تامین مسکن معرفی کنند، مردم ولی نعمت ما هستند و باید در نقاط خوب و برخوردار زمینه مسکن برای آنها فراهم شود.

در این مراسم دستگاه های اجرایی برتر استان در قالب بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی معرفی و تقدیر شدند که شرکت گاز استان به عنوان یکی از دستگاه های برتر، تقدیر این دستگاه را به "آرتین سرایداران" بازمانده خانواده شهید در حادثه حرم شاهچراغ اهدا کرد؛ پدر، مادر و برادر آرتین در این حادثه به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار