فرماندار بجستان گفت: پیش بینی می شود امسال از حدود ۱۵هزار هکتار باغات شهرستان بجستان، ۱۱٠٠ تن محصول مرغوب انار اعم از رقم های بجستانی و شیشه کپ برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ 01 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، حسن حیدری با اعلام این خبر افزود: همه ظرفیت‌ها و توان شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بکار گرفته می شود تا علاوه بر معرفی محصول انار گام موثری در راستای شناساندن این دیار تاریخی و کهن برداشته شود.

رییس ستاد جشنواره انار بجستان عنوان کرد: انار بجستان که سبقه تاریخی بالایی برخوردار است و با فرهنگ و تاریخ این سرزمین عجین شده است ،پیش بینی می شود امسال از حدود ۱۵هزار هکتار باغات شهرستان بجستان، ۱۱٠٠ تن محصول مرغوب انار اعم از رقم های بجستانی و شیشه کپ برداشت شود.

وی افزود: از اهداف برگزاری این جشنواره پاسداشت فرهنگ انار بعنوان میراث گذشتگان، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت ، بازاریابی انار بجستان ، معرفی جاذبه های گردشگری طبیعی انارستان، ارتقای بهره وری آب کشاورزی ، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار، معرفی خواص دارویی و غذایی انار و ... می باشد که امیدواریم است با حضور مسئولین کشوری و استانی به اهداف خود در این جشنواره برسیم .

حیدری به برپایی نمایشگاه معرفی محصولات و ظرفیت‌های شهرستان بجستان در حوزه های گوناگون و جشنواره غذاهای محلی به عنوان مهمترین برنامه های جانبی جشنواره ملی انار اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه تولیدات باغی، زراعی، صنایع دستی، گردشگری و ... در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

برپایی تورهای بازدید از باغات و ظرفیت‌های تولیدی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان بجستان گامی در جهت معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر تاریخی و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان از پتانسیل‌های بجستان در ابعاد گوناگون است.

شایان ذکر است جشنواره انار بجستان روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار