اولین جشنواره علمی شهید چمران در سطوح استانی و ملی ویژه اساتید، فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی، در حوزه علوم انسانی و هنر، علوم پایه، فنی و مهندسی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ 04 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، اولین جشنواره علمی شهید چمران از سوی سازمان بسیج اساتید کشور در دو سطح استانی و ملی مبتنی بر اسناد بالادستی علمی کشور از جمله سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کلیه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در زمینه‌های علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی با رویکرد اولویت‌های ملی و استانی و حل مسایل بویژه در راستای تحقق شعار تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین جزو محور‌های جشنواره است.
در این جشنواره کلیه اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و مهارتی کشور، آثار علمی خود را در ۱۲ موضوع شامل؛ کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و فناوری، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان‌نامه، داوری و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، بسته سیاستی، کرسی نظریه پردازی، نقد و مناظره، کسب و کار نوآور و کارآفرین، برگزاری یا شرکت در کارگاه، نشست، دوره، سمینار و سخنرانی، نمایشگاه، اردو و بازدید و مسئولیت پذیری اجتماعی، فرهنگی به جشنواره ارسال کردند.
در این طرح، تلاش بر این است تا با شناسایی نهاد‌ها و مراکز و احصای نظام مسائل آنها، طرح‌های پژوهشی تقاضامحور و اولویت‌محور مورد توجه قرار گیرد.
رویکرد بنیاد ملی نخبگان شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های نخبگانی آنان در تمامی حوزه‌ها شامل: علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و... و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود است
مرحله کشوری جشنواره علمی شهید چمران همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد.

برگزیدگان طرح شهید دکتر چمران، می‌توانند از تسهیلات شیوه‌نامه جذب در نهاد‌های فناورانه (طرح شهید تهرانی‌مقدم)، شیوه‌نامه شناسایی و پشتیبانی‌های فرهنگی ـ رفاهی از دانش‌آموختگان برتر (طرح شهید رهنمون) بهره‌مند شوند.

مهلت ارسال آثار تا پایان آبان ماه تمدید شد. ۲۴ آذرماه مرحله استانی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار