مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه گفت: پدافند غیر عامل با ٩ کارگروه ویژه در حوزه‌های مختلف در جهت حفظ امنیت کشور فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 06 November 2022

رسول مجد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پدافند غیرعامل که در استان‌ها متمرکز بوده و رئیس شورای پدافند با استاندار است کارگروه‌های متعددی در شامل ۹ کارگروه با زیر مجموعه‌های مختلف در تمام زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، یکی از این کارگروه‌ها کارگروه مشارکت‌های مردمی است که در پدافند‌های غیرعامل همین حماسه‌ها و جنبش‌های مردمی در برابر اجانب و دشمنان و اغتشاشکران صورت می‌گیرد و در قالب پدافند غیرعامل است.

وی افزود: پدافند حقوقی و قضایی نیز در برابر مسائل حقوقی دفاع می‌کند، کارگروه امنیت و دفاعی و کارگروه کالبدی و زیر بنایی که به معنای تقویت زیرساخت‌ها است که اگر زمانی حملاتی به کشورمان شد در زمینه‌های کالبدی، زیر بنایی و زیرساختی قوی باشیم و تاسیساتی که ایجاد می‌کنیم چند منظوره باشد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه با بیان اینکه پدافند غیر عامل پیش از بحران برنامه ریزی می‌کند، ادامه داد: بحران در زمان حادثه ایجاد می‌شود و پدافند غیر عامل قبل از ایجاد بحران برنامه ریزی کرده است، عمدتا پدافند برای حملات دشمن به کار می‌رود، اما در زمینه‌های طبیعی نیز می‌توان از اقداماتش بهره برد.

وی با اشاره به کارگروه انرژی و تامین نیاز‌ها از ابلاغ این کارگروه به دستگاه‌ها و مراکز خدماتی که ژنراتور و برق خود را تامین کنند خبر داد و گفت: به ایم ترتیب چنانچه زمانی تاسیساتمان دچار مشکل شد مردم می‌توانند نیاز‌های اولیه و خدمات مورد نیاز را خودشان را از طریق دستگاه‌هایی که برای خود تهیه کرده اند، تامین کنند.

وی گفت: کارگروه فرهنگی واجتماعی نیز فعال است که عمدتا صداوسیما اقدامات مهمی را در این زمینه انجام داده و کارگروه سایبری و الکترونیک در مقابل حملات سایبری دشمن و معاندین برنامه ریزی می‌کند و از داده‌ها و اطلاعات خودشان استفاده کرده و داده‌های خود را ذخیره و حفظ می‌کنند.

مجد تصریح کرد: کارگروه خدمات و امداد و نجات در زمینه حوادث غیر مترقبه هم وارد عمل می‌شوند. کارگروه حمل و نقل جاده‌ای جاده‌های پرخطر و جاده‌های حساس را پشتیبانی می‌کنند و کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی که این روز‌ها در زمینه سیاست گذاری‌ها و خدمات عمومی به مردم بسیار موثر و کارساز است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار