شهردار اصفهان گفت: بر اساس شاخص‌ها باید بودجه بندی صورت گیرد تا مشخص شود که میزان هزینه‌ای که در شهر کردیم منجر به چه اتفاقات مثبتی در همه حوزه‌ها شده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 06 November 2022

علی قاسم زاده با حضور در صحن علنی شورای شهر اظهار کرد: در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ هستیم که تجربه عزیزان خدمات شهری پیامی برای این بودجه دارد که اگر ما روی شاخص‌ها تمرکز کنیم، موفق خواهیم شد.

وی افزود: حتی در حوزه فرهنگی که سخت‌ترین حوزه از نظر سنجش است، شاخص‌ها را بررسی کنیم و بر اساس آن بودجه‌بندی صورت دهیم، به نتیجه می‌رسیم.

شهردار اصفهان گفت: بر این اساس باید بودجه‌بندی صورت گیرد تا مشخص شود که میزان هزینه‌ای که در شهر کردیم منجر به چه اتفاقات مثبتی در همه حوزه‌ها شده است.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی رسیدیم به اینکه این حوزه با روند تکنولوژیک خود نهایتاً باید به شاخص‌های قابل سنجش برسد.

سید رضا جعفریان‌فر مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان اولین شهری است که در بودجه مناطق و سازمان‌ها ردیف اختصاصی برای پدافند غیرعامل درنظر گرفته شده است، سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان در این زمینه درنظر گرفته شد و امسال ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد.

وی افزود: شهر اصفهان در زمینه پدافند مردم نهاد گام‌هایی برداشته است، در این راستا گروه امدادیاران را آموزش داده‌ایم و بناست در همه محلات این گروه‌ها تشکیل شوند تا در حوادث و بلایا یاری کننده شهرداری باشند.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه آموزش‌های لازم در رده‌های کارگران، کارمندان و مدیران انجام شده است، افزود: آموزش پدافند سایبری اخیراً برای مسئولان مربوط برگزار شد.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۶ رزمایش برگزار کردیم که مهمترین آن با سپاه صاحب الزمان (عج) مشترک بود و در خصوص هدایت یگان‌های امدادی در ناآرامی‌های شهری برگزار شد.

جعفریان‌فر اظهار کرد: این رزمایش حدود ۲۰ روز قبل از ناآرامی‌های اخیر برگزار شد که توانستیم آمادگی خوبی قبل از این حوادث کسب کنیم.

وی با اشاره به تقویت برابر حملات سایبری و آمادگی پاسخ برابر بحران تصریح کرد: با آموزش‌ها و رزمایش‌های انجام شده در حوزه مدیریت شهری در مقابله با بحران‌های طبیعی و غیر از آن، آمادگی لازم را به دست آورده‌ایم.

سید مهدی حسینی، مدیر بهینه سازی و نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری اظهار کرد: مدیریت مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از بخش‌های این مجموعه است.

وی افزود: شهرداری اصفهان بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی‌های الکتریکی در بخش عمومی استان است که با بیش از ۱۴۰۰ اشتراک برق در سطح مناطق و سازمان‌ها سالانه حدود ۹۳ هزار مگا وات ساعت برق با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان صرف ارائه خدمات به شهروندان می‌کند.

مدیر بهینه سازی و نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری افزود: سیاست‌های کلی نظام، اصلاح الگوی مصرف، محیط زیست، اقتصاد مقاومتی که در بیانات رهبر معظم انقلاب به آن‌ها تأکید شده است را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این حوزه طراحی شده که ارتباط با نهادهای مؤثر در مصرف انرژی در این اقدامات به خوبی دیده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار