رئیس امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: یک ششم منابع کتابخانه‌های عمومی استان از طریق اهدای کتاب به‌روزرسانی شده است.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ 16 November 2022

محسن شمس گفت: در سال‌های اخیر چهار دوره جشنواره اهدا و نذر کتاب با عنوان "بحارکتاب، انوار دانایی" به مناسبت بزرگداشت علامه مجلسی برپا و در هر دوره حجم بالایی از کتاب‌های اهدایی مردم به این نهاد در کتابخانه‌های مناطق محروم استان توزیع شده است.

او اظهار داشت: این طرح سه هدف عمده شامل ترویج فرهنگ اهدای کتاب بین مردم، تامین منابع کتابخانه به ویژه در مناطق دورافتاده و محروم استان و افزایش فعالیت‌های ترویجی مانند معرفی کتاب در راستای شناخت بیشتر شخصیت علامه مجلسی را دنبال می‌کند.

او با بیان اینکه شخصیت ممتاز علامه مجلسی محور اصلی این جشنواره است و بر این اساس هدف عمده این طرح شناخت بیشتر شخصیت این عالم بزرگوار شیعی است، بیان داشت: معروف‌ترین اثر علامه مجلسی بحارالانوار است که در این کتاب مجموعه بزرگی از احادیث را جمع آوری کرده است.

رئیس امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: در طرح نذر کتاب شهروندان میتوانند کتاب‌هایی را که خوانده شده یا برای آن‌ها قابل استفاده نیست، اهدا کنند.

او یادآور شد: در زمان حاضر علاوه بر وجود ۲۹۴ کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز دارای کتابخانه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار