یک متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوان به ارائه راهکارهایی برای کاهش درد رویش دندان در کودکان پرداخت.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ 12 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر شکوفه نوبهار با بیان اینکه اگر کودک افزایش بزاق به صورت غیرطبیعی داشت و بزاق او چسبناک شده، اغلب نشانه رویش دندان جدید است، عنوان کرد: در این بازه کودک کمی عبوس و بدقلق می‌شود، چرا که این رویش با درد و کلافگی همراه است.
 
وی با ارائه توصیه‌هایی برای کاهش درد رویش دندان کودکان، عنوان کرد: رینگ(حلقه) دندانی یخ زده (وسیله‌ای پلاستیکی جهت تسهیل رویش دندان‌ها) درد رشد و رویش دندان‌ها را کم کرده و کودک را تسکین می‌دهد. همچنین می توان تعدادی قاشق را در یخچال نگه داشت یا اینکه یک قاشق فلزی را در آب یخ قرار داد تا سرد شود و به کودک داد تا کودک در هنگام بی‌قراری آن را در دهانش قرار دهد. این کار درد لثه و التهاب آزاردهنده‌ آن را کاهش می‌دهد.
 
نوبهار با بیان اینکه برخی اوقات کودکان در حال رویش دندان از جویدن دستمال مرطوب یخ زده لذت می‌برند و آزردگی لثه‌شان کاهش می‌یابد، اظهار کرد: قرار دادن تکه‌های کوچک یخ در یک کیسه پارچه‌ای و سپس گره زدن آن نیز می‌تواند روش ایمنی برای کاهش درد ناشی از التهاب لثه بدون خطر یخ زدن بیش از حد لثه‌های کودک باشد.
 
وی ادامه داد: در آغوش گرفتن کودک و ماساژ دادن ملایم لثه‌های او هم می‌تواند آرامش را برای کودک در این دوران سخت فراهم کند.

این متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان گفت: قدیمی‌ها برای تسکین درد و خارش ناشی از رویش دندان ها در کودکان، قند روی لثه کودک می‌ساییدند که این کار اشتباه است، زیرا هم موجب آسیب به لثه شده و هم منجر به شیرین شدن ذائقه کودک خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار