عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1394 کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: محدود کردن درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده کل کشور نقطه قوتی در جهت رشد اقتصادی بر مبنای تواناییهای داخلی و کاهش وابستگی به نفت است.
کد خبر: ۱۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳ 06 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید امیرحسین قاضی‌زاده در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: جنگ نفتی که با کاهش بی سابقه بهای آن در بازارهای جهانی رقم خورد توطئه ای برنامه ریزی شده از سوی آمریکا با عملیاتی کردن آن توسط عربستان بود که خوشبختانه گامهایی درجهت خنثی شدن آن برداشته شد.

وی با بیان اینکه ایران روزنامه حدود یک میلیون بشکه صادرات نفت دارد گفت: این در حالی است که عربستان روزانه 12 میلیون بشکه و آمریکا شش میلیون بشکه صادرات دارند و به این ترتیب حاضر شدند به ایران ضربه و فشار اقتصادی وارد کنند حتی به قیمت فشار و ضرر شش و 12 برابری به خودشان.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: بهای تمام شده استخراج نفت در عربستان 1،5 برابر و در آمریکا هفت برابر ایران است لذا خسارت وارده به خود توطئه گران بسیار بیشتر از ایران است.

وی ادامه داد: علاوه بر کاهش 170 هزار میلیارد ریالی سهم نفت از بودجه سال آینده کشور، خروج تعیین نرخ محاسباتی نفت و ارز از لایحه بودجه سال آینده نقطه عطفی برای برنامه ریزیهای مطلوب اقتصادی در کشور است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: فصل امور اجتماعی و فرهنگی 64 درصد مجموع منابع مالی کشور را به خود اختصاص داده و فصل دفاعی و امنیتی 17 درصد، فصل امور اقتصادی 12 درصد و فصل امور عمومی هفت درصد منابع مالی بودجه سال آینده کل کشور را دارا هستند.

وی افزود: در این میان حوزه رفاه و تامین اجتماعی به عنوان زیرمجموعه فصل امور اجتماعی و فرهنگی 37 درصد اعتبارات این فصل را دارا است که نشانگر اهمیت مباحث اجتماعی و رفاهی در کشور می باشد.

قاضی زاده با اشاره به رشد 30 درصدی منابع وزارت آموزش و پرورش از بودجه سال آینده مصوب مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این در حالی است که بودجه وزارت بهداشت و درمان سه درصد رشد دارد.

وی همچنین با اشاره به دیدار نمایندگان استان خراسان رضوی با وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: در این نشست وزیر قول راه اندازی قطار برقی مشهد را با تامین دو میلیارد دلار هزینه داد که به این ترتیب ظرفیت جا به جایی مسافر از حدود 15 میلیون نفر در سال به 35 میلیون نفر افزایش می یابد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین با اجرای طرح توسعه فرودگاه شهید هاشمی نژاد ظرفیت جا به جایی این فرودگاه از 9 میلیون نفر به 10 میلیون نفر افزایش می یابد.

وی در خصوص پروژه پدیده شاندیز نیز گفت: اگر قرار به برخورد با متخلفان است در گام نخست باید با مدیران و افرادی که مجوزهای اجرای پروژه ای این چنینی را داده و خلاف قوانین عمل کرده اند برخورد شود.

قاضی زاده با اشاره به تشکیل ستادی به مدیریت استاندار خراسان رضوی به دستور شورای امنیت ملی در این رابطه افزود: بهتر بود بدون درگیر کردن مردم و ایجاد ناامنی روانی، با تخلفات و متخلفان مربوط به این پروژه برخورد می شد.

بررسی لایحه بودجه سال 1394 کل کشور در مجلس شورای اسلامی پس از 13 روز رسیدگی و تشکیل 20 جلسه علنی در خانه ملت روز 12 اسفند ماه به پایان رسید.

لایحه بودجه 94 شامل 22 تبصره و 19 تبصره الحاقی در صحن علنی به تصویب رسید و جهت بررسی و تصویب نهایی تقدیم شورای نگهبان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار