مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بسزای یکپارچگی و انسجام آموزش، تعلیم و تربیت کودکان چه به لحاظ محتوای و چه به لحاظ روش و مدل آموزش، گفت: محور تعلیم، تربیت و آموزش کودکستان ها باید براساس محتواهایی باشد که کودکان به هویت ایرانی - اسلامی خودشان افتخار کنند.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 18 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا « سلمان محمدی» روز شنبه در همایش موسسان، مدیران و مربیان کودکستان های نواحی سه گانه آموزش و پرورش که در سرسرای بهشتی شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: به نظام تعلیم و تربیت و آموزش کودکان باید نگاه یکپارچه با انسجام درونی داشته باشیم نه اینکه هر کودکستان بصورت جزیره‌ای جداگانه به سلیقه و روش و محتوای و مدل آموزش مد نظر خودش عمل کنند.

وی بیان داشت:کودکستان‌ها استان از این پس تمام برنامه های آموزشی خود را باید برمبنای برنامه درس ملی نظام تعلیم و تربیت کودک کشور منطبق کنند.

محمدی با بیان اینکه کودکستان یک مرکز فرهنگی آموزشی است گفت: متاسفانه برخی کودکستان ها نقش خدماتی پیدا کردند صرفا بچه ها را برای والدینی که سرکار هستند نگه می دارند که این اصلا درست نیست و نباید این گونه باشد.

آموزش و پرورش برای همه سنین برنامه تعلیم و تربیت و آموزش دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: در نظام جدید تعلیم و تربیت کودکستان‌ها به۲ دوره؛ صفر تا سه سالگی بیشتر مبتنی بر آموزش والدین و کودکستان های سه سالگی تا ۶ سالگی که بر آموزش کودک و مربی استوار است تقسیم شده است.

محمدی گفت در دوره اول صفر تا سه سالگی، مطالب، محتوا درسی و آموزشی بیشتر برای آموزش دادن به والدین است که چگونه با بچه ها خودشان در بحث تعلیم و تربیت برخورد کنند زیرا خانواده از مهم ترین نهادهای اولیه تعلیم و تربیت است.

محمدی تاکید کرد: کودکستان ها مراکز فرهنگی - آموزشی هستند و آموزش در کودکستان ها نیز براساس سند "تحول بنیادین" و برنامه های درسی نظام ملی تعلیم و تربیت کودک باید باشد و جزو محتوا و روش درسی آن؛ نباید در کودکستان ها آموزش داده شود که خلاف قانون است.

وی هدف از آن را تربیت تمام ساحتی کودکان که آینده سازان کشور هستند عنوان کرد و گفت: باید کودکان را جوری تربیت کنیم که به ایرانی بودن خودشان، به ارزش های اسلامی جامعه شان افتخار کنند و از الگوهایی مانند حاج قاسم سلیمانی در زندگی شان پیروی نمایند و نسبت به کشور، جامعه و خانواده شان احساس مسئولیت داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین بر تقویت بازی های بومی محلی، ورزش، ایجاد شور نشاط در کودکستان های استان تاکید کرد و بیان داشت: در نظام آموزشی، تعلیم و تربیت باید انجام کارهای تیمی و گروهی بچه ها تقویت کنیم.

کودکستان ها حتما باید از آموزش و پرورش مجوز فعالیت داشته باشند

محمدی در قسمت پایانی صحبت های خود از همه موسسان کودکستان ها استان خواست برای دریافت مجوز به سامانه سازمان ملی نظام تعلیم و تربیت مراجعه کنند، زیرا از این پس مجوزهایی که اداره کل بهزیستی به مهد کودک‌ها و پیش دبستانی ها داده است، قابل قبول نیست.

وی همچنین تاکید کرد: مربیانی که می خواهند در کودکستان ها فعالیت کنند حتما باید به تایید گزینش آموزش و پرورش استان کرمانشاه برسند، مدیران و موسسان باید مربیانی را بکارگیرند که این اداره کل آنها را تایید کرده باشد زیرا هرکسی اجازه ورود به آموزش کودکان را ندارد.

بیش از ۲۰ هزار نوآموز ۵تا ۶سال در کودکستان های کرمانشاه مشغول به تحصیل است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حال حاضر در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۷۱۶ کودکستان فعال دارد که ۴۹۴ کودکستان آن از آموزش و پرورش بصورت ضمیمه در مدارس دولتی ،غیر دولتی و مستقل مجوز دریافت کردند و ۲۲۲ کودکستان نیز از اداره کل بهزیستی استان در قالب مهد کودک و پیش دبستانی مجوز فعالیت دارند .

همچنین مدارس روستای و عشایری استان کلیه نوآموزان ۵تا ۶سال را بصورت رایگان در کلاس روستایی چند پایه ای توسط معلمان رسمی این اداره کل آموزش های لازم را می دهند.

همچنین طبق این گزارش در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نوآموز ۵تا ۶سال در کودکستان ها کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

در استان کرمانشاه ۳۷۰ دانش آموزش مشغول به تحصیل هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار