کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از اواخر امشب، کاهش دمای هوای روزانه در استان بین هشت تا ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 20 December 2022

به گزارش تابناک رضوی، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار و سرد، دمای شبانه در استان خراسان رضوی به ویژه در مناطق سردسیر فردا شب به پنج درجه زیر صفر برسد و سرمای هوا تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار باشد.

وی افزود: دمای هوای روزانه شهر مشهد فردا چهارشنبه با کاهش هشت درجه‌ای به پنج درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با ورود این سامانه ناپایدار به استان افزایش ابرناکی، افزایش شدت وزش باد، کاهش قابل ملاحظه دما و در برخی از نقاط به ویژه نواحی شمالی استان بارش پراکنده باران و برف طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری پیش بینی می‌شود.

اثمری بیان کرد: همچنین طی این مدت تشکیل مه، کاهش دید، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

او تصریح کرد: امروز کماکان وضعیت جوی استان خراسان رضوی آرام و پایدار و آسمان غالبا صاف تا قسمتی ابری است که در شهر‌های بزرگ و صنعتی به ویژه شهر مشهد با انباشت آلاینده‌های جوی همراه خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین منفی یک تا ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود و بیشینه دمای هوای مشهد به ۱۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به منفی یک درجه سلسیوس می‌رسد.

اثمری اظهار کرد: قوچان با کمینه دمای هوای منفی ۶ درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او افزود: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار و بردسکن با ۲۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار