مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام حج تمتع 1402 از اواخر دی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 26 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید کریمی خو  بااشاره به انجام مقدمات اعزام زائرین به حج تمتع 1402، اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی، نام نویسی از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال آینده از 30 دی آغاز خواهد شد.

وی درخصوص اولویت‌های اعزام هم گفت: سال 1399 تعدادی از متقاضیان ثبت نام کردند و وجوه لازم را نیز پرداخت کردند که در آن سال به دلیل کرونا حج تمتع لغو شد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از دوسال، در سال 1401 حج تمتع با کاهش ظرفیت اعزام‌ها از سوی کشور عربستان برگزار شد، افزود: در این سال مسئولین عربستان به دلیل شیوع بیماری کرونا در این کشور اعلام کردند که زائرین بالای 65 سال را نمی پذیرند و همین باعث شد تا تعدادی از زائرین ما به حج تمتع سالجاری اعزام نشوند.

وی با تاکید براینکه برای حج تمتع 1402 اولویت اعزام با این افراد خواهد بود، گفت: در صورت عدم مراجعه این افراد برای ثبت نام، به منظور تکمیل ظرفیت به اولویت‌های بعدی فراخوان داده خواهد شد.

کریمی خو اضافه کرد: اولویت دوم برای اعزام تمام دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا تاریخ 29 اسفند سال 1385 خواهند بود.

به گفته این مسئول، درصورت عدم مراجعه بخشی از اولویت های اول و دوم، اولویت های دیگر برای تکمیل ظرفیت در کاروان های اعزامی فراخوانده می‌شوند.

وی یادآورشد: اولویت سوم، دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا تاریخ 31 فروردین 1386، اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ 31 اردیبهشت 1386 و اولویت پنجم هم کلیه  دارندگان قبوض ودیعه گذاری از تاریخ یکم خرداد 1386 به بعد به صورت روز شمار و صرفا برای تکمیل ظرفیت در کاروان‌ها خواهد بود.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با تاکید براینکه زائرین پیش از نام نویسی باید حتما اطلاعات خود را بروزرسانی کنند، اعلام کرد: تمام ودیعه گذاران حج تمتع باید با مراجعه به سایت http://Reserve.haj.ir اطلاعات خود را بروزرسانی کنند.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا سهمیه کرمانشاه برای حج تمتع 1402 مشخص شده یا خیر، گفت: هنوز ظرفیت استانی اعلام نشده که البته تا زمانی که زائرین اطلاعات خود را برروزرسانی نکنند، یک آمار واقعی از متقاضیان نخواهیم داشت تا ظرفیت استان را به ما اعلام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار