بخشدار مرکزی گچساران گفت: ۵۰ درصد روستا‌های این شهرستان دارای بافت فرسوده و نیازمند بهسازی و مقاوم سازی شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 27 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد اقایی افزود: به مناسبت پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله وکاهش بلایای طبیعی دوره اموزشی جهت دهیاران روستا‌های بخش مرکزی برگزار شد.

وی بیان کرد: بخش مرکزی گچساران دارای ۱۱۵ روستای دارای کد که ۸۵ روستا فعال و ۴۵ دهیاری می‌باشد.

بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: غالب این روستا‌ها داری بافت فرسوده و قدیمی هستند، از مجموع ساختمان‌های موجود ۵۰ درصد بهسازی و مقاوم سازی شده است

آقایی عنوان کرد: به صورت میانگین سالانه افزون بر ۲۵۰ منزل در روستا‌های بخش مرکزی با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ناظر فنی بخشداری ساخته می‌شود.

وی گفت: با توجه به عبور گسل زلزله از شهرستان گچساران می‌طلبد اموزش‌های لازم به دست اندر کاران و مردم ارائه داده شد.

بخشدار مرکزی گچساران خاطرنشان کرد: دهیاران به عنوان متولی امورات در روستا‌ها وظیفه دارند در صدور پروانه ساخت و سایر مجوزات دقت لازم را داشته باشند و از نظرات کارشناس فنی مربوطه بیشتر استفاده کنند.

آقایی بیان کرد: دهیاران موظف هستند تا آموزش‌های لازم را در خصوص کم شدن خسارت از حوادث غیر مترقبه در روستا‌ها از جمله حوادث مرسوم در منطقه سیل یا خشکسالی و غرق شدگی و پرت از ارتفاع را انجام دهند.

وی افزود: از محل اعتبارات حوادث جهت ۱۰۰ واحد مسکونی هرکدام ۲ میلیارد ریال وام ۴درصد وهر کدام ۵۰۰ الی ۷۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: جا دارد از همکاری خوب ستاد حوادث استانداری تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار