امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: راهکار نجات، رهایی و مقابله با فتنه‌ها، داشتن بصیرت و دشمن شناسی و آگاهی است و از این رو باید در راستای تقویت بصیرت و بینش شناخت دشمن جهادگونه تلاش کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 31 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام «احسان شاکری» در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در جمع نمازگزاران با گرامیداشت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، افزود: اسلام‌شناسی، دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی سه مؤلفه اصلی بصیرت‌یابی است که یکی از ارکان زمان‌شناسی هم، داشتن آگاهی‌های تاریخی و فعال‌بودن حافظه تاریخی است.

وی اظهار کرد: این حقیقتی است که امیرالمؤمنین (ع) در وصیت خویش به امام مجتبی (ع) بیان می‌دارند که با آنچه در گذشته دیده یا شنیده‌ای، برای آنچه که هنوز نیامده، استدلال کن، زیرا تحوّلات و امور زندگی همانند یکدیگرند.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: همچنین با نظر رهبر معظم انقلاب، در میان مقاطع تاریخی صدر اسلام، زمانه ما با وجود شباهت‌های فراوان با زمانه پیامبر اعظم( ص) شبیه‌ترین زمان‌ها به زمان نهج‌البلاغه یعنی زمان حکومت ۵۷ ماهه امیرالمؤمنین( ع)است.

حجت الاسلام شاکری ادامه داد: در بیان معصومین (ع)، چهار چیز راهکار کلان برای رهایی از فتنه‌ها هست که شامل استعاذه و پناه‌بردن به خدای متعال، آگاهی و دانایی ، تقوا و ولایتمداری است.

وی گفت: در مقام جمع‌بندی این چهار مؤلفه می‌توان گفت، راهکار اصلی نجات از فتنه‌ها، «بصیرت» است که بصیرت قدرت تشخیص حق از باطل و گرفتن موضع مناسب و اقدام بهنگام بنفع جبهه حق است.

امام جمعه موقت قصرشیرین اظهار کرد: فتنه‌ها وآشوب‌ها با همه گستردگی تاریخی‌شان، از روش‌های واحدی در آغاز و ادامه حیات خود بهره می‌برند که ناآرامی‌های اخیر کشور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ترفندهای به کار رفته توسط آشوبگران دارای سوابق مشابه فراوانی در طول تاریخ است که برخی از آنان شامل کشته‌سازی و خونخواهی، استفاده ابزاری از زنان و خشونت و ارعاب است.

وی ادامه دهد: شاید بتوان نقطه اوج این رعب‌آفرینی را در حادثه تروریستی شاهچراغ شاهد بود، جایی که گردانندگان سعی داشتند تا امنیت امن‌ترین اماکن را به چالش کشانده و با جنایت خود ناامنی و ترس را به جامعه القا نمایند.

حجت الاسلام شاکری با اشاره به ویژگی جنجال و هیاهو در فتنه اخیر گفت: این روش در فتنه اخیر و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها ابعاد گسترده‌تری یافته و امپراطور رسانه‌ای معاندین سعی بر آن دارند تا با کتمان، وارونه‌نمایی و پمپاژ بی‌وقفه اطلاعات هدفدار، مانع از رسیدن حقایق به گوش جامعه شوند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار