اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در اسلام آبادغرب شخصی مسلح به سلاح سرد به یکی از شهروندان حمله‌ور شده و به شدت وی را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهد، اما فرد مضروب با حضور به موقع یکی از ماموران غیرتمند و شجاع پلیس این شهرستان که در منزل و حین استراحت بوده نجات پیدا کرده و در نهایت امنیت به محل و شهر بازگردانده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 13 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس حوالی ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز پنجشنبه ۲۰ بهمن بود که صدای برخورد ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و پس از آن درگیری و زد و خورد در یکی از خیابان‌های شهر اسلام آبادغرب توجه رهگذران و ساکنین محل را به خود جلب کرد.

در تصاویری که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد شخصی که سرنشین خودرو سواری بود پس از برخورد با موتورسیکلت ناگهان با قمه و تبری که همراه داشت به راکب آن حمله‌ور و به صورت پیاپی ضرباتی را به او وارد می‌کند به گونه‌ای که شخص مجروح بی‌حال روی زمین افتاده و قدرت هیچگونه دفاعی از خود ندارد.

ضربات پیاپی که بر سر و بدن راکب موتورسیکلت وارد می‌شد به قدری ترسناک بود که با توجه به خشم و عصبانیت فرد مهاجم، هیچ کس جرائت نزدیک شدن به وی را نداشت.

لحظات دلهره‌آوری ایجاد شده بود، حالا دیگر تقریبا همه اهل محل متوجه این درگیری و نزاع خونین شده بودند و پلیس هم در راه بود تا فرد موتورسوار را از چنگال شخص مهاجم بیرون بکشد اما زمان تنگ‌تر از آن بود که منتظر نیروهای امنیتی و انتظامی ماند.

درست در لحظاتی که امیدی به زنده ماندن شخص مصدوم که همچنان زیر ضربات سلاح سرد قرار داشت نیود، ناگهان فرشته نجات وی از راه رسید و سلحشورانه و غیرتمندانه فرد مهاجم را خلع سلاح و اسیر خود کرد تا زمانی که گشت انتظامی از راه رسید و وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

اقدام شجاعانه این فرد چنان تحسین برانگیز بود که همه از وی به نیکی یاد کرده و شجاعت و غیرتش را مورد تحسین قرار دادند، این فرد هم کسی نبود جز ستوانیکم «رستم صحرایی» از کارکنان و ماموران انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب.

این اقدام تحسین‌برانگیز ستوانیکم صحرایی زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که نه در حین ماموریت و ملبس به لباس مقدس پلیس، بلکه زمانی اتفاق می‌افند که وی زمان استراحتش بوده و در منزل حضور داشته است.

شاید صحرایی هم می‌توانست مثل ده‌ها نفری که تنها نظاره‌گر آن حملات و ضربات وحشتناک و مرگ‌آفرین بوده و عده‌ای دیگر هم موبایل به دست در حال تصویربرداری بودند بی‌تفاوت از کنار ماجرا بگذرد و خود را در مهلکه‌ای چنین که حتی ممکن بود جانش را به خطر بیندازد قرار ندهد، اما غیرت مردانه‌اش قبول نکرد.

آری؛ این مامور انتظامی به عهد و سوگند خود وفادار بود، همان عهد و سوگندی که زمان استخدام در مجموعه انتظامی و پوشیدن لباس مقدس پلیس یاد کرده بود که در هر جا و هر زمانی از امنیت شهر و جامعه و همشهریان خود دفاع کند و آن روز همان زمانی بود که باید به عهد خویش وفا می کرد.

ستوانیکم رستم صحرایی پس از آن اقدام تحسین برانگیز و شجاعانه، مهمان رئیس پلیس کرمانشاه بود تا هم به بیان واقعه آن روز هول‌انگیز بپردازد و هم به پاس رشادت و شهامت کم نظیرش از سوی عالی‌ترین مقام انتظامی استان مورد تجلیل و تشویق قرار گیرد.

نجات جان شهروند اسلام آبادی را وظیفه خود می‌دانستم

مامور شجاع و وظیفه‌شناس اسلام آبادغرب در جریان دیدار با فرمانده انتظامی استان، در جمع خبرنگاران به بیان ماجرای آن روز پرداخت و گفت: حوالی ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه ظهر روز پنجشنبه ۲۰ بهمن بود و در منزل استراحت می کردم که ابتدا صدای برخورد ۲ دستگاه وسیله نقلیه و سپس درگیری و داد و فریاد را شنیدم.

صحرایی افزود: پس از آنکه از پنجره منزل دیدم که صاحب خودرو سواری با قمه و تبر به راکب موتورسیکلت حمله ور شده و بی مهابا در حال وارد کردن ضرباتی بر سر و بدن وی است و از سوی دیگر افرادی که در صحنه حضور داشتند جرائت نزدیک شدن به فرد مهاجم را ندارند به سرعت وارد عمل شدم.

وی خاطرنشان کرد: پس از نزدیک شدن به محل درگیری، خود را به فرد مهاجم رسانده و با توجه به آموزش‌های نظامی که دیده بودم در لحظه‌ای موفق به خلع سلاح وی شده و تا زمانی که گشت انتظامی از راه رسید او را نزد خود نگاه داشتم.

این مامور شجاع پلیس در ادامه و با بیان اینکه دلیل اقدام فرد مهاجم و احیانا اختلافی که با فرد مضروب را دارد نمی‌دانم، گفت: با این حال خوشحالم از اینکه جان انسانی دیگر را نجات دادم و توانستم امنیت  را به شهر و آرامش را به شهروندانی که بسیار وحشت زده شده بودند، برگردانم.

پلیس به معنای واقعی کلمه خادم مردم است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این دیدار با قدردانی از شجاعت و حس مسئولیت‌پذیری ستوانیکم رستم صحرایی و اینکه نیروهایی مثل وی افتخار مجموعه انتظامی هستند، گفت: اقدام تحسین‌برانگیز وی بازهم ثابت کرد که پلیس به معنای واقعی کلمه خادم مردم است و هر جایی که لازم باشد جان خود را به برای حفظ امنیت شهر و جامعه به خطر می اندازند.

سردار علی‌اکبر جاویدان اظهار کرد: نکته قابل تامل در اقدام شجاعانه آقای صحرایی اینجاست که وی در زمان استراحت و حضور در منزل چنین اقدامی انجام داده است در حالی که اگر به ماجرا ورود هم پیدا نمی‌کرد از نظر قانونی چیزی متوجه وی نبود.

وی ادامه داد: اقدام شجاعانه این همکار وظیفه‌شناس موجب تحسین عموم مردم خصوصا شهروندان اسلام آبادی شد و زمانی این تحسین بیشتر شد که مشخص شد فردی که چنین شجاعانه به موضوع ورود پیدا کرده و فرد مهاجم را خلع سلاح کرده است مامور پلیس بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس چهره‌ای موجه و قابل قبول میان اقشار مختلف مردم دارد که این اقدام ستوانیکم صحرایی نیز مزید بر علت شد تا محبوبیت این نیروی خدمتگزار میان مردم بیش از پیش افزایش یابد.

جاویدان گفت: اقدامی که این همکار دلاور انتظامی انجام داد بازهم این موضوع را ثابت کرد که ماموران پلیس چه در حال ماموریت و چه حتی در حال استراحت باشند خود را مکلف به برقراری امنیت و حفظ آرامش شهروندان می‌دانند.

وی با بیان اینکه به داشتن همکاری مانند رستم صحرایی افتخار می‌کند و چنین افرادی باعث افتخار برای مجموعه انتظامی هستند، گفت: در مجموعه انتظامی استان کرمانشاه چنین همکاران دلاور و شجاعی زیاد هستند که حاضرند جان خود را برای تامین آسایش و امنیت جامعه به خطر بیندازند.

در پایان این دیدار با اهدای لوح و هدیه از ستوانیکم «رستم صحرایی» جمعی فرماندهی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار