فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: طرح ویژه مبارزه با سارقان، مالخران، زورگیران و اشرار و جرایم مرتبط با این حوزه از امروز همزمان با هفت استان کشور در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴ 14 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار دلاور القاصی مهر روز سه شنبه در حاشیه اجرای طرح جدید مبارزه با سرقت در استان ایلام هدف از اجرای این طرح را برخورد قاطع و هدفمند با سارقان و مالخران عنوان و ابراز امیداوری کرد: با همکاری نیروی انتظامی و مشارکت همه مردم، نهادها و سازمان ها و نیز حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی و همه دستگاه هایی که در جلوگیری از بروز سرقت نقش دارند، اقدامات مثمر ثمری در راستای مقابله جدی با سارقان و مالخران در استان عملیاتی شود.

وی افزود: این طرح در راستای پیشگیری از سرقت به عنوان یکی از دغدغه ها و مطالبه های عموم اجرا می شود و همه آحاد مردم استان در راستای اجرای مطلوب این ماموریت نیروی پلیس را یاری کنند و در صورت اطلاع یا مشاهده هر گونه سرقت و سارقان مورد را به مراکز ۱۱۰ یا مراکز انتظامی حوزه محل سکونت خود حضوری یا تلفنی اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه این طرح به صورت مستمر در نقاط مختلف استان برگزار می شود، ادامه داد: با توجه به ایام پایانی سال طرح های دیگری در راستای برقراری نظم، امنیت و ترافیک، مدیریت تصادفات جاده ای، برخورد با اراذل و اوباش، خرده فروشان و فروشندگان مواد مخدر به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سردار القاصی مهر با اشاره به اینکه اولویت اجرای این طرح شناسایی و دستگیری سارقان و عودت اموال مسروقه به مالباختگان است، یادآور شد: در طول سال جاری یک درصد کاهش جرم سرقت در استان ثبت و بیش از ۶۰ درصد اموال مسروقه به مالباختگان عودت داده شده است.

وی با بیان اینکه سامانه نما در بستر اینترنت به عنوان سامانه اموال مکشوفه مسروقه در خدمت مردم و مالباختگان برای تسریع در روند شناسایی اموال مسروقه است، گفت: کشفیات سرقت در استان ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بیشتر سرقت ها نیز مربوط به اماکن عمومی بوده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام از برخورد قاطع با دارندگان و فروشندگان سلاح غیر مجاز خبر داد و افزود: در سال جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش کشف سلاح نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی اظهار داشت: یکی از موارد موثر در راستای کاهش و پیشگیری از سرقت، اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب دروبین های مداربسته و سیستم های هشدار دهنده است که کمک بسیاری در راستای شناسایی سارقان و کشف اموال مسروقه دارد.

سردار القاصی مهر یادآور شد: در ایام نوروز پیش رو نیز انتظار می رود مردم حتما در هنگام سفر و ترک منازل به مدت طولانی، موضوع را به همسایگان و افراد مورد اعتماد خود یا همچنین به کلانتری ها و پاسگاه های محل سکونت خود اطلاع دهند تا نیروهای انتظامی نسبت به گشت زنی مستمر در محل مورد نظر اقدامات لازم را به عمل آورند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار