شهردار گلدشت گفت: گلدشت قابلیت توسعه بالایی دارد که ضرورت دارد به صورت ویژه به آن پرداخته شود یکی از راه های توسعه توجه به ظرفیت جذب سرمایه گذاران است و صراحتا اعلام می کنیم برای سرمایه گذاران در این شهر فرش قرمز پهن کرده ایم.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ 14 February 2023

محمد مهدی فردوسی در جمع اصحاب رسانه در تشریح عملکرد مدیریت شهری این شهر اظهار کرد: فارغ زا هر گونه شعار برای تحقق برنامه های مورد نظر بدون اینکه یک روز پروژه ها معطل بماند تتلاش کرده ایم.

فردوسی با بیان اینکه ارتباط مدیربت شهری با مردم تا پیش از این چندان تعریف شده نبود تصریح کرد:یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار داده ایم برداشتن واسطه ها بوده که با بهره گیری از فضا مجازی توانستیم ارتباط بی واسطه با مردم را داشته باشیم در این مدت۸۰ ملاقات مردمی که حداقل در هر ملاقات ۵۰ نفر حضور داشتند را داشته ایم.

به گفته وی در بیش از یک سال اخیر سعی شده با رعایت عدالت و ایجاد توازن در خدمات اتحاد بین مردم را بیش از گذشته تقویت کنیم.

شهردار گلدشت در ادامه به بودجه این شهرداری پرداخت و توضیح داد: در سال 1400 بودجه شهرداری 18 میلیارد تومان بود که در پایان سال 46 میلیارد تومان تفریق بودجه صورت گرفت این در حالی است که در سال جاری بودجه 46 میلیارد نوشته شد که 52 میلیارد وصولی داشته ایم.

وی ادامه داد: در بودجه امسال 32 میلیارد عمرانی و 14 میلیارد جاری بوده که 102 درصد بودجه جذب شده اما مصارف شهرداری 51 میلیارد تومان بوده که 13 میلیارد آن در بخش هزینه های جاری و 38 میلیارد در بخش عمرانی و خدماتی هزینه شده است.

فردوسی با بیان اینکه شهرداری گلدشت جز شهرداری های درجه 7 است گفت: شهرداری گلدشت در برخی از حوزه ها توانسته است بیش از برنامه تعریف شده عملکرد مثبت از خود به نمایش بگذارد به طور مثال یکی از اولویت های عمرانی آسفالت 40 کوچه در مدت چهارسال بوده که طی 500 روز فعالیت 53 کوچه و 3 خیابان این شهر آسفالت شده اند که بیشتر از میزان پیش بینی شده عملکرد داشته ایم.

شهردار گلدشت در مورد پروژه های عمرانی اجرایی شده در این شهر گفت: میدان بزرگ میوه و تره بار شهرداری با مشارکت بخش خصوصی یکی از پروژه هایی است که در متراژی حدود 10 هزار مترمربع و 31 غرفه از پروژه های مطرح استان محسوب می شود.

وی از مجتمع خدماتی رفاهی نگین گلدشت به عنوان دیگر پروژه بزرگ شهرداری با مشارکت بخش خصوصی یاد کرد و اضافه کرد: این مجتمع 24 هزار مترمربع وسعت دارد که با قراردادی 33 میلیارد تومانی فاز نخست آن آماده بهره برداری است.

پروژه های زیربنایی اولویتی برای رفاه حال شهروندان گلدشتی

شهردار گلدشت در ادامه به پروژه های زیربنایی در این شهر اشاره کرد و گفت: در بخش هدایت، جذب و دفع آب های سطحی تا کنون 42 حلقه چاه حفر شده که جمعا 500 متر عمق این چاه هاست.

فردوسی اضافه کرد: پروژه دفع آب های سطحی شهر با رقمی معادل 45 میلیارد تومان در سازمان برنامه و بودجه مصوب شد و اگر بودجه ای برای آن اختصاص یابد می توان دفع آب های سطحی را عملیاتی کرد.

وی خاطرنشان کرد:در حوزه زیباسازی شهری نیز نصب پرچم و تعویض تابلوهای قبور مطهر شهدا، احداث یادمان شهید گمنام به مساحت هزار و 200 مترمربع نیز در فاز اول انجام شده و 3 هزار مترمربع در فاز دوم در دستور کار قرار دارد.

فردوسی کمبود روشنایی خیابان ها را یکی دیگر از مشکلات شهروندان این خطه دانست و بیان داشت: روشنایی معابر را تلاش کرده ایم با همکاری برق نجف آباد به سرعت تسهیل کنیم در این راستا 6 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

بهره برداری از پردیس سینمایی مهر گلدشت

فردوسی پروژه های فرهنگی را اولویتی دیگر دانست و بیان داشت: بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی اجتماعی در این شهر اجرا شده در حالی که در حوزه فرهنگی تصدی گری نداشته ایم و تنها به حمایت اکتفا کرده ایم.

وی افزود: یکی از مهمترین پروژه های فرهنگی پردیس سینمایی مهر گلدشت است که در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری شهر و پاسخ به تقاضا اصحاب هنر در تفاهم نامه ای با مشارکت بخش خصوصی منعقد کرده ایم که شامل 3 سالن سینمایی به ظرفیت 232 نفر به بهره برداری رسیده است.

فردوسی افزود: ساخت بوستان بهشت یکی از پروژه های تفریحی و گردشگری این شهر است که با برآورد 5 میلیارد تومان به طول 710 متر و عرض 22 در حال اجرا است که در صورت تکمیل شدن 17 هزار مترمربع به فضای سبز گلدشت اضافه خواهد کرد.

شهردار گلدشت به شعار این شهرداری اشاره کرد و گفت: گلدشت باغی به وسعت یک شهر را بدون شک تبدیل به واقعیت خواهیم کرد.

فردوسی اضافه کرد: یکی از بزرگترین برنامه های شهرداری گلدشت مطرح کردن برند این شهر در سطح کشور است که به این منظور برنامه هایی را در دستور کار قرار داده ایم.

در پایان وی از 48 هکتار بافت تاریخی این شهر که تبدیل به معضلی شده اشاره کرد و عنوان داشت: طرح بازآفرینی و احیا برای این بافت پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار