وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۶ پرتاب فضایی در یکسال گذشته خبر داد و گفت: تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار تا یک‌سال آینده به اینترنت متصل می شوند.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳ 23 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عیسی زارع پور در آیین بهره برداری از پروژه های گازرسانی کرمانشاه با اشاره به چالش های موجود در شهرستان اسلام آباد غرب اظهار کرد: برای جبران عقب ماندگی های موجود طی سال های گذشته اقدامات خوبی انجام شد که آثار آن قابل مشاهده است، گازرسانی به این شهرستان در سال ٨٣ صورت گرفت و اکنون این عملیات به روستاهای شهرستان می رسد. 
 
وی به خدمات رسانی در حوزه راه، جاده، برق و ارتباطات هم اشاره ای داشت و افزود: بیش از ٧۶ الی ٧٧ درصد روستاهای این منطقه و بیش از ٩٠ درصد روستاهای استان نه تنها به تلفن بلکه به اینترنت دسترسی پیدا کردند، بیش از ٩٨ درصد روستاها به تلفن همراه دسترسی دارند و به یاری خدا ظرف ۶ الی ٧ ماه آینده تا پایان شهریور تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار استان به اینترنت (پرسرعت) متصل می شوند. 
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در یکسال اخیر ١۴ روستا در این منطقه به اینترنت متصل شدند، خاطر نشان ساخت: حدود ١١ روستای بالای ٢٠ خانوار هم باقی مانده که به این فرایند متصل شوند.
 
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر فعالیت شبانه روزی برای رساندن نظام جمهوری اسلامی به جایگاه واقعی و شایسته خود، تصریح کرد: اگر چه در این مسیر دشمنی ها از ابتدای انقلاب همراه ما بوده و همچنان ادامه دارد، امروز هجمه هایی که دشمن در چند ماه گذشته از طریق ایجاد اغتشاش در کف خیابان ها وارد کرد، از طریق صدمات اقتصادی و بازار ارز وارد کرده و در تلاش است با اختلال در شاخص های اقتصادی به مملکت صدمه بزند. 
 
وی ادامه داد: اما با یاری خداوند از آنجا که این انقلاب دنباله کننده و تحت نام و پرچم امام زمان و عنایات ائمه است، همچنان که در طی چهل و چند سال گذشته نه با تهدید و نه تحریم و آشوب داخلی نتوانستند مسیر حرکت مردم را کند کنند، این تیر هم به سنگ خواهد خورد و مسیر رشد و تعالی و پیشرفت کشور ادامه می یابد. 
 
وی با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته نگاه به خارج از کشور منجر به کند شدن رشد شد و مسیر را به درستی طی نکردیم خاطر نشان ساخت: هدف و برنامه دولت رشد اقتصادی است که خوشبختانه این رشد در دولت سیزدهم در همان سال اول بیش از ٢ برابر شده و این مسیر تدوام می یابد، افزایش رشد اقتصادی منجر به بالاتر رفتن رفاه و اشتغال و خلق ثروت در جامعه می شود. 
 
وی گفت: در دولت تلاش می کنیم با تمام قوا مسیر رشد و پیشرفت کشور را در بخش های گوناگون فراهم کنیم در حوزه اینترنت از زیر دریا تا حوزه فضایی که برنامه های مرتبط با آن جزو فعالیت های وزارت ارتباطات است برنامه های بسیار خوبی در یکسال گذشته اتفاق افتاد. 
 
وی تصریح کرد: در ١۶ ماه گذشته بیش از ٣ هزار روستا به اینترنت متصل شد و برنامه ما این است تا سال آینده تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار کشور از اینترنت بهره مند شوند. 
 
زارع پور گفت: در حوزه دولت الکترونیک کارهای بزرگی در کشور انجام شد، اکنون تمام خدمات کشور از طریق اینترنت قابل دسترس شده بخش قابل توجهی از خدمات هم سال آینده و به شکل غیر حضوری و بر خط در اختیار مردم قرار می گیرد. 
 
وی به اقدامات بزرگ دیگر در حوزه صنعت فضایی اشاره و تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران جزو ده کشوری است که چرخه کامل فضایی را در اختیار دارد یعنی خودمان امکان ساخت ماهواره و ماهواره بر صدرصد ایرانی داریم، اگر چه در ابتدای راه هستیم و تا لایه ۵٠٠ الی ۶٠٠ کیلومتر زمین امکان ارسال ماهواره داریم، اما با هدف گذاری صورت گرفته تا پایان دولت به ٣۶ هزار کیلومتر هم دست می یابیم. 
 
زارع پور تاکید کرد: خوشبختانه موفق شدیم ماهواره های کلاس سبک در مدار قرار دهیم و این کار به دست نخبگان و متخصصان کشور طی یکی دو دهه گذشته انجام شد، در یکسال گذشته ۶ پرتاب فضایی داشتیم که ۴ الی ۵ پرتاب عملیاتی و ١ الی ٢ پرتاب تحقیقاتی بوده است. 
 
به گفته وی برای نخستین بار به تصاویر با دقت بسیار عالی از سطح زمین دسترسی پیدا کردیم که تا پیش از این باید از کشورهای دیگر تامین می شد و اکنون به دست متخصصان کشور رقم خورده، این داده ها در حوزه های مختلف کاربرد دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار