فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : خرید و فروش تمام گونه‌های مختلف جانوری حیات وحش ممنوع است و برابرقوانین و مقررات محیط‌زیست با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ 25 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی ،عباس جودکی  افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تجربیات سال‌های گذشته، برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو اقدام به خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری نظیر مارمولک‌ها، مارها، لاک پشت ها و یا سمندرها در اماکن عمومی می‌کنند.
وی گفت: این امر خلاف قوانین و مقررات محیط ‌زیست است و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ضرر و زیان ناشی از زنده‌گیری جانوران وحشی از آنها نیز اخذ می‌شود همچنین‌ خرید و فروش گونه‌های غیربومی بدون مجوز سازمان محیط‌ زیست نیز تخلف محسوب می‌شود ودر مراجع قضائی قابل پیگیری است.
جودکی با اشاره باینکه از ابتدای سال تا کنون ۲۳۴ مورد صید و شکار غیر مجاز و ۵۵ قبضه اسلحه ( مجاز و غیرمجاز ) توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان کشف و ضبط شده است تاکید کرد،  گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی ها در این ایام  با جدیت پیگیری میشود
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از عموم مردم درخواست کرد که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه های در معرض خطر انقراض و یا مهاجم محسوب میشوند، اجتناب و به هیچ عنوان نسبت به رها سازی این حیوانات در طبیعت اقدام نکنند و در صورت مشاهده عرضه و فروش آن‌ها، موارد را با استفاده از سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند. 
گفتنی است استان مركزی در خاستگاه سوم كشور در حوزه تنوع زیستی قرار گرفته و ۳۶۳  گونه جانوری و۱۳۳۶ گونه گیاهی در سطح استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار