رئیس اداره بازرسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی:
رئیس اداره فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از گسترش انجام فعالیت های غیر مجاز در بعضی از سالن های آرایشی خبر داد و گفت: در دو شهرستان کرمانشاه و اسلام آباد غرب میزان ارائه این خدمات غیر مجاز بیشتر است.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 04 March 2023
کیومرث رحیمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: استفاده از داروها، ژل ها، تجهیزات و ملزومات پزشکی و غیر مجاز در آرایشگاه ها توسط غذا و دارو کنترل می شود و دخالت درامور پزشکی به معاونت درمان و بهداشت محیط هم توسط معاونت بهداشتی مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد. 
 
وی با اشاره به بررسی موردی این تخلفات، افزود:
در شهرستان ها هم همچنان نظارت وجود دارد شکایات افراد هم به شکل مکتوب و یا از طریق تماس تلفنی با شماره ٣۴٢٧٨۵۴١ مورد بررسی قرار می گیرد. 
 
رئیس اداره فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بالغ بر ١ هزار و ۵٠٠ آرایشگاه مجوز دار در سطح استان و بیش از ٧٠٠ الی ٨٠٠ آرایشگاه بدون مجوز هم فعالند که اغلب مشغول به فعالیت های غیر مجاز هستند و در حالت خوشبینانه ٢٠ درصد از این واحدها فعالیت غیر مجاز انجام نمی دهند. 
 
وی به بازرسی در سطح شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: شهرستان اسلام آباد غرب بعد از کرمانشاه آمار نسبتا بیشتری از این فعالیت های غیر مجاز دارد. 
 
وی با بیان اینکه این واحدها اغلب مواد قاچاق یا تاریخ مصرف گذشته استفاده می کنند، تصریح کرد: متاسفانه آمار این متخلفان افزایشی بوده و کنترلشان هم دشوار تر می شود. 
 
رحیمی تاکید کرد: تبلیغات توسط این گروه ها در شبکه های مجازی گسترده بوده و نیازمند رسیدگی پلیس فتا و دریافت گزارش است، اگر چه باید در سال آینده یک برنامه گسترده تر در این راستا تدوین شود چرا که سلامتی مردم را به خطر می اندازد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار